خبرگزاری کار ایران

کری و لاوروف امروز درباره بحران اوکراین دیدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۳۵۶

این دیدار به احتمال زیاد تلاش دیگری خواهد بود تا روسیه و آمریکا بر تضاد منافع خود بر سر بحران اوکراین و نیز سوریه غلبه کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جان کری» همتای آمریکایی وی امروز - پنجشنبه - در سوئیس دیدار کرده و بر سر بحران‌های موجود در اوکراین و خاورمیانه گفت‌‌وگو می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، این دیدار به احتمال زیاد تلاش دیگری خواهد بود تا روسیه و آمریکا بر تضاد منافع خود بر سر بحران اوکراین و نیز سوریه غلبه کنند.

لاوروف طی دو روز اقامت خود در شهر بازل سوئیس با وزاری خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز دیدار خواهد کرد.

«دیدیه بورخالتر» رئیس فعلی سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره بحران اوکراین گفت: «نشانه هایی مثبت از ارادۀ روسیه و اوکراین در دستیابی به توافق دیده می‌شود و با تلاش‌های ما نشانه هایی مثبت نیز از امکان مبادله زندانیان وجود دارد. اما موضوعاتی منفی نیز از قبیل نقض آتش‌بس وجود دارد و از این رو باید برای یافتن راه حلی تلاش کرد.»

جدایی‌طلبان هوادار روسیه و دولت هوادار غرب اوکراین آتش‌بس دیگری را امضا کرده اند که از روز جمعه آغاز می‌شود، آتش‌بسی که با توجه به واقعیت های ژئوپولتیکی و تضاد منافع، برقراری‌اش بیشتر منوط به مصالحه بازیگران قدرتمند خارجی است تا طرفین درگیر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز