خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری/

دستمزد رانندگان خودروهای سنگین دیگر كفاف لوازم یدكی را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۷

به باور فعالان صنفی، بخشی از گرانی‌های اخیر ناشی از تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی غرب است و بخش دیگر آن، به بی‌توجهی مسئولین و عدم نظارت آنان بر قیمت‌ها بر می‌گردد/عدم افزایش کرایهٔ رانندگان ماشین آلات سنگین، دامنهٔ این شکایت‌های شفاهی را بعضا به اعتراضات صنفی کشانده است.

گرانی روز افزون لوازم یدکی کامیون و سایر وسائط نقلیه سنگین، رانندگان این خودرو‌ها را به ستوه آورده است. آنان در قبال این شرایط، خواستار افزایش کرایه و دستمزد خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در چند ماه گذشته بسیاری از فعالان صنفی حوزهٔ وسائط نقلیهٔ سنگین از گرانی روز افزون لوازم یدکی این خودرو‌ها گلایه کرده‌اند. به باور آنان، بخشی از گرانی‌های اخیر ناشی از تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی غرب است و بخش دیگر آن، به بی‌توجهی مسئولین و عدم نظارت آنان بر قیمت‌ها بر می‌گردد.

در همین رابطه، سرود قاسمی رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافربری برون شهری ضمن اشاره به افزایش جهشی قیمت لاستیک و لوازم یدکی وسائط نقلیه به ایلنا می‌گوید: افزایش قیمت لاستیک در حدی است که بعضا میزان آن به ۴ برابر هم می‌رسد. در حالی که تا یکی دو ماه پیش می‌شد هر حلقه لاستیک را با هزینهٔ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی تهیه کرد که هم اکنون قیمت آن به بیش از ۴ میلیون تومان رسیده است.

مهدی ابراهیم‌زاده رئیس انجمن صنفی کارگری رانندگان حمل کالای شهرستان ابرکوه با اشاره به عدم نظارت مسئولین بر قیمت‌ها اظهار می‌کند: وقتی به مسئولین وزرات صنعت مراجعه می‌کنیم که قاعدتا باید بر قیمت‌ها نظارت داشته باشند، می‌گویند فاکتور خرید خود را از لوازم یدکی مربوطه بیاورید تا با آن‌ها برخورد کنیم، اما مشکل آنجا است که فروشندگان لوازم یدکی برای کالاهای خود فاکتور صادر نمی‌کنند.

همچنین نادر فرتاش رئیس انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین تبریز معتقد است: این گرانی از چندین ناحیه آب می‌خورد. رانت خواری، دلال بازی و تحریم‌ها از جمله مواردی است که موجب افزایش قیمت جهشی لاستیک و لوازم یدکی وسائط نقلیه سنگین شده است.

اعتراضات صنفی رانندگان ماشین آلات سنگین

عدم افزایش کرایهٔ رانندگان ماشین آلات سنگین به گونه‌ای که با گرانی‌های اخیر و به خصوص افزایش روز افزون قیمت لوازم یدکی این خودرو‌ها متناسب باشد، دامنهٔ این شکایت‌های شفاهی را بعضا به اعتراضات صنفی کشانده است. دست از کار کشیدن – هر چند کوتاه مدت - تانکرداران سوخت و رانندگان بونکر در چند هفتهٔ گذشته، تنها دو نمونه از اعتراضات صنفی رانندگان ماشین آلات سنگین است.

علی یزدانی رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان، دلیل دست از کار کشیدن تانکرداران سوخت را اعتراض آنان «به میزان کرایه خود برای جابه جایی سوخت» عنوان می‌کند.

همچنین فرهاد هدایتی، دبیر خانه کارگر خراسان شمالی در زمان وقوع این اعتراض صنفی به ایلنا گفته بود: رانندگان بیش از ۴۰۰ تریلی و بونکر حمل سیمان بجنورد به دلیل ناکافی بودن کرایه حمل بار معترض‌اند. مبلغ کنونی کرایه حمل سیمان برای آنان به صرفه نیست و در صورت عدم افزایش کرایه خود، با کارخانه سیمان هیچ گونه همکاری نخواهند داشت.

به نظر می‌رسد که تداوم شرایط فعلی، وضعیت رانندگان وسائط نقلیه سنگین را هر روز بد‌تر از روز پیش کند. رانندگانی که فقط و فقط، خواستار افزایش دستمزد خود بر اساس تورم موجود هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز