خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

۲۹ درصد از کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران را، عابران پیاده نشکیل می دهند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۱۳

در هفت ماه گذشته ۴۸۳ نفر شامل ۳۷۹ مرد و ۱۰۴ زن بر اثر تصادفات رانندگی، در مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هفت ماه گذشته ۴۸۳ نفر شامل ۳۷۹ مرد و ۱۰۴ زن بر اثر تصادفات رانندگی در مازندران جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به کاهش هفت درصدی تلفات تصادفات رانندگی در استان، اظهار داشت: عابران پیاده ۲۹ درصد کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی در هفت ماه گذشته در مازندران را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: در هفت ماه گذشته ۴۸۳ نفر شامل ۳۷۹ مرد و ۱۰۴ زن بر اثر تصادفات رانندگی، در مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان، سرنشینان و موتورسواران را هر کدام با ۲۵ درصد و رانندگان با ۲۰ درصد و موتورسوار را با یک درصد در جمع کشته‌های سوانح رانندگی مازندران جای داد.

عباسی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به عابران پیاده و خصوصا‌ افراد مسن و میان‌سال و نیز کودکان و خردسالان، افزود: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران به‌ویژه عابران سالمند داشته باشند، چراکه سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس‌العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادثرانندگی از مهلکه نجات دهند.

وی در پایان یادآور شد: از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری افراد مسن در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز