خبرگزاری کار ایران

توافق آنکارا و واشنگتن بر سر آموزش دو هزار مخالف سوری در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۸۷

مسئولان نظامی ترکیه و آمریکا در نشستی در مقر ستاد مشترک ارتش ترکیه در آنکارا بر سر آموزش دو هزار مخالف سوری در یکی از مراکز آموزشی ارتش ترکیه به توافق رسیدند.

مسئولان نظامی ترکیه و آمریکا بر سر آموزش دو هزار نفر از افراد مسلح سوری در خاک ترکیه به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، برخی منابع ترکیه‌ای گفتند که مسئولان نظامی ترکیه و آمریکا در نشستی در مقر ستاد مشترک ارتش ترکیه در آنکارا بر سر آموزش دو هزار مخالف سوری در یکی از مراکز آموزشی ارتش ترکیه به توافق رسیدند.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، افزودند که عناصری از گروه موسوم به «ارتش آزاد» از جمله ترکمن‌های سوریه در مرکز نظامی آموزشی «هیروانلی» در منطقه «اسکی شهر» در مرکز «آناتولی» آموزش خواهند دید.

منابع ترکیه‌ای تصریح کردند که در کنار افسران ترک، افسرانی از ارتش آمریکا نیز در آموزش مخالفان مسلح سوری مشارکت می‌کنند.

این منابع افزودند که آمریکا علاوه بر تامین سلاح مخالفان سوری، هزینه‌های آموزش آن‌ها را نیز تقبل کرده است.

به گفته این منابع، آموزش مخالفان مسلح سوری از اواخر ماه آینده میلادی آغاز می‌شود.

در همین حال، آنکارا و واشنگتن بر سر آموزش افراد مسلح وابسته به حزب اتحادیه دموکرات کردستان سوریه به توافق نرسیدند و آمریکا آموزش آن‌ها را در اقلیم کردستان عراق به عهده خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز