خبرگزاری کار ایران

گاز کارخانه شیشه آبگینه قطع شد / ۳۰۰ کارگر نگران فروریختن کوره‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۲۸

«در صورت تداوم قطعی گاز طی چند ساعت آینده خسارت میلیاردی به کارخانه وارد می‌شود چرا که پس از سرد شدن کوره‌ها، امکان فروریختن آن‌ها وجود دارد.»

کارگران کارخانه «شیشه آبگینه» از قطع گاز این کارخانه به دلیل انباشت بدهی‌ها به اداره گاز شهر صنعتی الوند قزوین خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران این کارخانه می‌گویند که با قطع گاز، بلحاظ فنی زیان غیر قابل جبرانی به کوره‌های کارخانه شیشه آبگینه وارد خواهد آمد و به تبع خرابی کوره‌ها امنیت شغلی ۳۰۰ نیروی کار این واحد تولیدی تهدید خواهد شد.

بنا بر این گزارش، ماموران اداره گاز شهرک صنعتی الوند صبح امروز(۲۴ آبان) به دلیل انباشت بدهی‌ها وارد کارخانه شیشه آبگینه قزوین شدند و گاز این واحد تولیدی را قطع کردند.

بر اساس اظهارات کارگران، قطع گاز شیشه آبگینه به دلیل بدهی ۳ میلیارد تومانی این واحد تولیدی به اداره گاز الوند انجام گرفته است.

یک کارشناس فنی تولید در این کارخانه به ایلنا گفته است به دلیل آنکه سوخت جایگزین گاز موجود نیست، در صورت تداوم قطعی گاز طی چند ساعت آینده خسارت میلیاردی به کارخانه وارد می‌شود چرا که پس از سرد شدن کوره‌ها، امکان فروریختن آن‌ها وجود دارد.

او در تشریح تبعات فنی قطعی گاز برای کارخانه گفت: طاق کوره‌ها از موادی همانند سیلیس، شاموت، زاک، ژارگاد با بیش از ۱۱ متر قوس تشکیل شده‌اند که اگر دمای آن کاهش یابد با انبساط ایجاد شده، مواد تشکیل دهنده آن دچار شوک شده و فرو می‌ریزند.

به گفته این کارشناس فنی در کارخانه شیشه آبگینه در حال حاضر کارگران در تلاش هستند با بستن دریچه‌های کوره‌ها، گرمای داخل کوره را حفظ کنند و فروریختن آنها را به تأخیر بیاندازند.

او در این باره توضیح داد: کف کوره انباشته از مواد ذوب شده است که با استفاده از دمای مواد مذاب می‌توانیم برای مدت کوتاهی دمای داخل کوره را حفظ کنیم.

این کارشناس فنی با اشاره به پی گیری کارگران شیشه آبگینه برای وصل مجدد گاز کارخانه، تصریح کرد: صبح امروز جمعی از کارگران به اداره گازشهر صنعتی الوند و سایر نهادهای دولتی شهرستان مراجعه کردند و در تلاشند برای جلوگیری از پیامدهای قطعی گاز، مشکل قطعی گاز را به گونه‌ای حل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز