خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان کوهبنان؛

معادن ذغال سنگ به تعمیر و تعویض تجهیزات اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۱۹

پس از گذشت نیم قرن فعالیت معادن ذغال سنگ باید نسبت به تعمیر و تعویض برخی از تجهیزات اقدام کنند.

فرماندار کوهبنان گفت: با توجه به اینکه قدمت برخی از معادن به بیش از نیم قرن می رسد ضروری است که نسبت به تعمیر و تعویض برخی از تجهیزات در معادن اقدام شود تا ضمن افزایش ایمنی از بروز تلفات جرحی و فوتی جلوگیری شود

به گزارش ایلنا از کرمان، هاشمی در جلسه کمیسیون کارگری افزود: می بایستی تمامی مکاتبات اداری معادن با اداره کار کوهبنان صورت پذیرد و مسئولیت انجام تمامی مکاتبات صورت گرفته بر عهده مسئول اداره کار کوهبنان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به طور جد در مورد افزایش قیمت زغال پیگیری های فراوانی را انجام داده که امیدواریم که با اجرایی شدن این مهم مشکلات مالی معادن زغالسنگ کاهش یافته و زمینه برای انجام امورات جنبی فراهم شود.

وی تصریح کرد: نظر به حضور مستمر در میان کارگران معادن و توجه به درد دل آنان، پیگیری جدی امور مربوطه توسط بازرسان اداره کار، تشکیل شوراهای کارگری، برگزاری جلسات منظم کمیسیون کارگری، حساسیت ویژه خبر نگاران در انعکاس اخبار و گزارشات مربوط به معادن و…باعثشده که ایمنی در معادن از رشد چشمگیری برخوردار باشد و اعتراضات و تجمعات کارگران به صفر برسد.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: اگر به خواسته دل کارگران و اعتراض آنان توجه شود و مدیران معادن پاسخ منطقی به خواسته آنان داشته باشند با صحبت کردن می توان از تجمعات احتمالی کارگری جلوگیری کرد چرا که همه ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار داریم که خدمت گزار مردم هستیم. لذا تکریم ارباب رجوع و کارگرران زحمتکش معادن باید در اولویت امور قرار گیرد.

وی اظهار داشت: معادن مس، سنگ اهن، کرومیت، سرب، روی، زغال سنگ و… فعال هستند و علاوه بر فراهم کردن اشتغال در گردش چرخه اقتصاد کشور نیز دیار کریمان نقش به سزایی دارد.

هاشمی بیان داشت: در شهرستان های شمالی استان معادن زیادی فعالیت دارند و کوهبنان بعنوان یکی ازاین شهرستان ها معادن غنی زغال سنگ، گچ، خاک نسوز، سنگ آهن و…را در دل خود جای داده اما در حال حاضر معادن ذغال سنگ جز فعال ترین معادن شهرستان محسوب می شوند.

وی با ذکر این مطلب که استان کرمان به‌عنوان بهشت معادن در جنوب شرق کشور محسوب می‌شود، افزود: معادن غنی ذغال سنگ که فعالیت جدی خود را از دهه ۴۰ درشهرستان آغاز کرده اند طی نیم قرن فعالیت توانسته اند زمینه کاری را برای متقاضیان کار استان های کرمان، زنجان، قزوین، اصفهان، یزد، تهران، خراسان و…فراهم کنند.

وی گفت: در حال حاضر معادن در دو بخش خصوصی و دولتی درسه شیفت کاری درشهرستان فعال هستند که معادن هشونی، همکار، چشمه پودنه، تونل چهار، پابدانای جنوبی، کمسار و…از جمله این معادن هستند که حدود چهار هزار کارگر و کارمند را مشغول به کار کرده‌اند.

هاشمی تاکید داشت: وجود معادن ذغال سنگ پتانسل خوبی برای راه اندازی صنایع تبدیلی است که در حال حاضر کارخانه ذغال شویی کوهبنان فعالیت خود را از سال قبل اغاز کرده که امیدواریم با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت های دولت تدبیر و امید در آینده نزدیک، شاهد راه اندازی صنایع تبدیلی همچون گندله سازی، قطران، کک و…در جوار معادن ذغال سنگ شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: در رابطه با معدن هشونی و ۱۲-۱۴ هر چه قانون بیان دارد و حکم کند باید بدون هیچ گونه درنگی اجرایی شود و یکی از مهمترین ویژگی های مسئولین ارشد در شهرستان های شمالی استان تعامل و همکاری با همدیگر در راستای حل مشکلات مربوط به جامعه کارگری است.

.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز