خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت:

مسئله تامین آب کشاورزی، دغدغه جدی مسئولان شهرستان رشت است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۹۴

برای حفظ سلامتی شهروندان و محیط زیست، اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله در سطح این شهرستان ضرورتی انکارناپذیر است.

فرماندار رشت گفت: مسئله تامین آب کشاورزی و ساماندهی پسماند، دغدغه جدی مسئولان شهرستان رشت است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید عیسی مهدوی با اشاره به ساماندهی وضعیت پسماند شهرستان رشت، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش افزود: مدیریت پسماند در دنیای کنونی به یک چالش تبدیل شده و در ایران نیز در اولویت برنامه‌های مسئولان کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل محیط زیست شکننده استان‌های شمالی مسئولان کشوری توجه ویژه‌ای نسبت به ساماندهی پسماند در این مناطق دارند، اظهار داشت: هم اکنون ۴۰ درصد از اراضی گیلان در مناطق جلگه‌ای قرار داد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه در مناطق جلگه‌ای برای ساماندهی پسماند باید همگان اهتمام و همکاری بیشتری داشته باشند، ادامه داد: برای مدیریت مناسب پسماند باید برنامه ریزی مناسبی در سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان رشت در طول روز، نیمی از جمعیت گیلان را در خود جای می‌دهد، گفت: با وجود این مسئله تولید زباله در سطح شهرستان افزایش می‌یابد که برای مدیریت آن باید همه مسئولان در کنار یکدیگر نسبت به ساماندهی پسماند اقدام کنند تا به یک معضل جدی مبدل نشود.

مهدوی با اشاره به اینکه مسئله تامین آب کشاورزی و ساماندهی پسماند، دغدغه جدی مسئولان شهرستان رشت است، افزود: آموزش مردم، تفکیک از مبدا و مقصد و جداسازی در دستور کار مسئولان این شهرستان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال برای ساماندهی مرکز دفن زباله در سراوان شهرستان رشت اقدام‌های موثری انجام گرفته است، ادامه داد: با وجود این اقدام‌ها اهالی محدوده دفن زباله در منطقه سراوان دیگر مانند گذشته از بوی متعفن ناشی از زباله‌ها رنج نمی‌برند.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه به مسئله پسماند باید با دید توسعه‌ای نگریست، یادآور شد: برای تحقق این مهم همکاری همه مسئولان استانی و شهرستانی به ویژه بخشداران، دهیاران و مردم ضرورتی انکارناپذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز