خبرگزاری کار ایران

به همت دفتر فرهنگ اسلامی؛

نخستین تعزیه دانشجویی «با کاروان» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۴۱

آئین‌های عزاداری امام حسین(ع) باید با محتوایی غنی، به دور از خرافه و با هدف تبیین فلسفه قیام آن حضرت برگزار شود.

نخستین تعزیه دانشجویی «با کاروان»، باحضور دانشجویان و همت دفتر فرهنگ اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اجرا شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد رشت، دراین مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام و انقلاب اسلامی ایران و با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش گفت: در این نمایش سعی شد تا قسمت کوچکی از حوادثاصلی روز عاشورا در صحرای کربلا بازسازی شود و وقایع شهادت حضرت علی اکبر(ع) و شهادت حضرت عباس(ع)، حضرت علی اصغر(ع) و شهادت حضرت امام حسین(ع) در قالب تعزیه و با رویکردی جدید به نمایش در آید.

مظاهر زمانی با بیان اینکه گسترش فرهنگ حسینی رسالتی همگانی است، افزود: ترویج فرهنگ غنی عاشورا در زمان کنونی امری ضروری است.

وی اظهارداشت: آئین‌های عزاداری امام حسین(ع) باید با محتوایی غنی، به دور از خرافه و با هدف تبیین فلسفه قیام آن حضرت برگزار شود.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد رشت گفت: عوامل اجرایی گروه نمایشی کوشیار شامل طراح، تحقیق و مجری طرح(مهدی بشارتی)، ماکت(طاهره حقدوست)، صدا(مجتبی فروتن)، مدیر مالی(زهره یحیایی)، کار‌شناس فرهنگی(مرضیه حسینی)، طراحی و پشتیبانی مهران افندی، سلمان نوروزی، بهنام حق نیا روشنفکر و سعید آذری است.

وی ادامه داد: از بازیگران این نمایش می‌توان به مهدی بشارتی، عباس اسدالهی، سبحان ابراهیمی، محمد رضا نوروز زاد، کنعان شریعت احمدی، میثم فلاحی، سجاد یاری، مصطفی صفاتیان، صادق قاسمی و پیمان حسن را نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز