خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش کیفیت آب خروجی از گتوند / گتوند را سپری برای پنهان کردن کمبودهایشان کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۷۵۱

با وجودی که در تابستان سال جاری آب را از کارون ۴،۳ و عباسپور بیش از اندازه برای تولید برق رها کردیم بدلیل وجود مخزنی که برای گتوند در پایین دست داشتیم آب را زخیره کردیم که با این اقدام کشاورزان خوزستانی هیچ نگرانی برای آب پاییزه ندارند.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: " سد گتوند " نه تنها مانع کشاورزی نیست بلکه علاوه بر بالا رفتن کیفیت آب، کشاورزان خوزستانی به لحاظ حجم آب مورد نیاز برای کشت پاییزه خود نیز نگرانی نخواهند داشت.

" محمدرضا رضازاده "، " مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برخی مباحثمبنی بر اینکه احداثسد گتوند منجر به از بین رفتن کشاورزی در منطقه شده است، گفت: کیفیت آب خروجی از سد گتوند از زمانی که آبگیری شده بهتر از قبل از آبگیری شده است.

وی افزود: در طول رود کارون از مسیر سد گتوند تا خلیج فارس برنجکاری‌ها، کشت نیشکر و آب وفاضلاب منجر به آلودگی آب شده است.

رضا زاده تصریح کرد: بدلیل حساسیت‌هایی که وجود داشته ایستگاه‌های اندزه گیری آب نیرو و همچنین دیگر نهادها بصورت مشترک میزان آلودگی را اندازه گیری کردند و نتیجه این شد که میزان EC آبی که از گتوند خارج می‌شود تا زمانی که به خلیج فارس می‌رسد تقریبا ۴ برابر می شود پس آلودگی‌ها عمدتا مال پایین دست است و همچنین بر اساس آماری که داریم در گتوند EC بیش از گذشته و بعضی مواقع هم معادل گذشته بوده است

وی در خصوص حجم آب مورد نیاز کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: با وجودی که در تابستان سال جاری آب را از کارون ۴،۳ و عباسپور بیش از اندازه برای تولید برق رها کردیم بدلیل وجود مخزنی که برای گتوند در پایین دست داشتیم آب را زخیره کردیم که با این اقدام کشاورزان خوزستانی هیچ نگرانی برای آب پاییزه ندارند.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران یادآور شد: گتوند سپری شده که برخی پشت آن مخفی شوند تا کمبودهایشان آشکار نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز