خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس بورس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کاهش قیمت نفت منجر به کاهش سودآوری پتروشیمی‌ها و افت شاخص‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۳۹

گروه پتروشیمی ۴۰ تا ۴۲ درصد بازار سرمایه را در بر می‌گیرند و با کاهش سودآوری پتروشیمی‌ها بازار هم متاثر شده و روی شاخص تاثیرگذار خواهد بود.

یک کار‌شناس بورس گفت: با توجه به اینکه محصولات پتروشیمی ۴۲ درصد بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند در صورت سقوط قیمت نفت به زیر ۸۰ دلار بازار سرمایه دچار افت شاخص خواهد شد.

همایون دارابی، کار‌شناس بورس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیر کاهش قیمت نفت بر بازار سرمایه، گفت: هنوز معامله گران بازار به نتیجه نرسیده‌اند که وضعیت بازار ثابت است یا خیر گاهی نوسان نفت دیگر بازار‌ها را نیز دچار نوسان می‌کند.

وی افزود: باید ببینیم دامنه کاهش قیمت نفت چقدر است اگر قیمت‌ها بین ۹۰ تا ۸۰ دلار در نوسان باشد احتمالا تاثیر زیادی در بازار سرمایه نخواهد گذاشت اما سقوط بیش از این بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دارابی تصریح کرد: کاهش قیمت نفت روی محصولات پتروشیمی، شیمیایی، محصولات پالایشگاهی وهمچنین صنایعی که محصولات پتروشیمی را مصرف می‌کنند تاثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: افت احتمالی قیمت نفت منجر به کاهش قیمت محصولات پتروشیمی و در نتیجه بهبود اوضاع صنایع پایین دستی پتروشیمی می‌شود و در واقع برخی صنایع منتفع و عده‌ای نیز متضرر می‌شوند.

این کار‌شناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر قیمت محصولات پتروشیمی پایین بیاید تولید کنندگان لاستیک و روغن منتفع می‌شوند و یا قیمت قیر نیز پایین می‌آید که به سود ساختمان سازان خواهد بود.

وی تاکید کرد: گروه پتروشیمی ۴۰ تا ۴۲ درصد بازار سرمایه را در بر می‌گیرند و با کاهش سودآوری پتروشیمی‌ها بازار هم متاثر شده و روی شاخص تاثیرگذار خواهد بود.

دارابی یادآور شد: در هر صورت باید ببینیم که نوسان قیمت نفت دائمی خواهد بود یا خیر تا بتوانیم ارزیابی دقیقی از بازار سرمایه داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز