خبرگزاری کار ایران

در دیدار تماشاگران با عوامل مستند «شش قرن، شش سال» مطرح شد؛

ابراهیم مختاری: امیدوارم تلویزیون بیدارشود

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۸۲

تلویزیون باید از مدت‌ها قبل به سینمای مستند توجه ویژه‌ای می‌کرد که متاسفانه این کار را نکرده است اما متاسفانه هیچ سیاست وچشم اندازی برای حمایت از مستند در تلویزیون وجود ندارد.

مراسم دیدار و گفت‌و‌گوی عوامل فیلم مستند «شش قرن شش سال» با تماشاگران روز گذشته سه شنبه ۲۲ مهر ماه با حضور جمعی از هنرمندان و سینماگران در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مجتبی میر تهماسب کارگردان مستند «شش قرن، شش سال» در صحبتهایی گفت: این مستند هم از نظر ساخت وهم از نظر تولید، مسیر غیر متعارفی را طی کرد و از موارد نادری است که به اکران می‌رسد. من امیدوارم که طرح هنر و تجربه ادامه دار باشد و اکران فیلم‌های مستند در این گروه ادامه داشته باشدوفشار‌ها مانع تداوم اکران این فیلم‌ها نشود.

میر تهماسب با تشکر از محسن صمد بیگ یکی از سرمایه گذاران مشترک فیلم گفت: محسن صمدبیگ یکی از کسانی بود که در این وانفسای اقتصادی که چهار دولت آمدند و رفتند، از این فیلم مستند حمایت کرد و سرمایه خودش را در این مسیر خرج کرد.

میر تهماسب در ادامه گفت: دوست دارم دراینجا، جای مجید بهرامی را خالی کنم. می‌دانیم که او چهار الی پنج سالی است که درگیر بیماری سرطان است. دوست دارم برای سلامتی مجید بهرامی دعاکنید و این نمایش را نیز به مجید بهرامی تقدیم می‌کنم.

ابراهیم مختاری کارگردان مطرح سینما ورییس انجمن مستند سازان نیز دراین مراسم گفت: از اکران فیلمهای مستند در گروه هنر وتجربه خوشحالیم و بر خلاف برنامه مدیر قبلی در معاونت سینمایی که فیلمهای مستند را در سینما سپیده اکران کرد از این برنامه استقبال می‌کنیم. ما نسبت به عدم موفقیت طرح قبلی هشدار داده بودیم ولی به هشدارهای ما توجهی نشده بود وآن طرح با شکست مواجه شد.

او ادامه داد: تداوم اکران فیلمهای مستند در گروه هنر وتجربه بسیار مهم است و طبیعی است که مستند سازان از اکران فیلمهای مستند خوشحال باشند. به نظرم اکران فیلمهای مستند نقطه پیروزی مشترکی برای مستند سازان و سیاستگذاران است.

مختاری افزود: تلویزیون باید از مدت‌ها قبل به سینمای مستند توجه ویژه‌ای می‌کرد که متاسفانه این کار را نکرده است. متاسفانه هیچ سیاست وچشم اندازی برای حمایت از مستند در تلویزیون وجود ندارد وامیدوارم این حرفهای ما باعثبیدار شدن تلویزیون شود.

محمد رضا درویشی نیز دراین مراسم گفت: شش سال جریان ساخت و ضبط این موسیقی به طول انجامید. در طول این سال‌ها مجتبی می‌رتهماسب از ما فیلم گرفت و در مجموع ۱۵۰ ساعت از ما راش گرفت که در ‌‌نهایت شما ۸۰ دقیقه از آن را این فیلم مستند تماشا می‌کنید.

همایون شجریان، نیز گفت: لازم است که تشکر ویژه‌ای از آقای درویشی کنم که اصلیترین زحمات را ایشان برعهده داشت. از مجتبی می‌رتهماسب تشکر می‌کنم که این فیلم مستند را ساخت، من روزهای اول فکر می‌کردم که او در یکی دو جلسه فیلمبرداری را انجام می‌دهد وتمام می‌شود اما می‌رتهماسب شش سال با ما همراه بودولی انرژی که میر تهماسب داشت من را شگفت زده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز