خبرگزاری کار ایران

مشکل جودو فنی است نه مدیریتی؛

میران: فعلا کسی نمی تواند شق القمر کند / باید به فکر پشتوانه سازی باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۳۵

از ۵ سال قبل، سیر نزولی جودوی ایران آغاز شد که علت آن نداشتن پشتوانه بود. از سوی دیگر، شرایط مدال آوری در جودو جهان بسیار سخت شده. چون قوانین تغییر کرده اند.

سرمربی جدید تیم ملی جودوی جوانان گفت: با هرگونه تغییر و تحولات در فدراسیون مخالفم چون در این شرایط هیچ کس نمی تواند شق القمر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۲ ماه پس از انتصاب " کواک " مربی اهل کره شمالی به عنوان سرمربی تیم ملی جودوی جوانان، روز شنبه و پس از نشست شورای فنی فدراسیون، سید محمود میران به عنوان سرمربی جدید تیم ملی جوانان انتخاب شد تا ملی پوشان را برای مسابقات آسیایی هنگ کنگ آماده کند.

میران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در مورد برنامه های تیم ملی جوانان اظهار داشت: با توجه به این که حدود ۲ ماه تا آغاز رقابت های قهرمانی آسیا باقی مانده، ۲ مرحله اردو را در پیش خواهیم داشت. هرچند که تاکنون نیز ملی پوشان ۲ مرحله اردو را پشت سر گذاشته اند.

وی افزود: فدراسیون در نظر دارد تیم جوانان را به مسابقات گرند پریکس ابوظبی اعزام کند که این مهمترین اردوی تدارکاتی ما تا قبل از رقابت های آسیایی هنگ کنگ خواهد بود.

سرمربی تیم ملی جودوی جوانان در خصوص پیش بینی خود از نتایج ملی پوشان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا، تصریح کرد: خوشبختانه بچه ها در این مدت تمرینات خوبی انجام داده اند. ضمن این که از نظر تجربه نیز وضعیت خوبی دارند. به همین جهت فکر می کنم بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج خوبی کسب کنیم.

نایب قهرمان پیشین جودوی جهان، همچنین درباره وضعیت مربی کره شمالی تیم ملی، یادآور شد: کواک همچنان در کنار تیم ملی خواهد بود. ضمن این که محمد منصوری و احمد کاظمی که از مربیان خوب و جوان جودوی کشور هستند نیز در خدمت تیم ملی خواهند بود.

میران در ادامه، در پاسخ به این سئوال که آیا تغییری در بدنه مدیریتی فدراسیون را راهکار مناسبی برای حل مشکلات جودوی ایران می دانید یا نه، گفت: بنده با این کار مخالفم. ببینید از ۵ سال قبل، سیر نزولی جودوی ایران آغاز شد که علت آن نداشتن پشتوانه بود. از سوی دیگر، شرایط مدال آوری در جودو جهان بسیار سخت شده. چون قوانین تغییر کرده اند.

وی افزود: چند سال پیش گفتم که با این وضعیت نمی توانیم در جهان و حتی آسیا مدال بگیریم. چرا که فاصله ما با جودوی دنیا و حتی آسیا، زیاد شده است.

سرمربی تیم ملی جودوی جوانان کشورمان با اشاره به این که تنها راه حل مشکلات جودوی ایران پشتوانه سازی و سرمایه گذاری بر روی جوانان است، خاطر نشان کرد: بزرگترین معضل جودوی ما در حال حاضر، نداشتن پشتوانه است که البته امیدوارم مربیان کشور به خصوص شهرستانی ها، نسبت به پرورش قهرمانان جوان و آینده دار، همت گمارند تا آینده تیم های ملی را تامین کنند.

کاپیتان اسبق تیم ملی جودو ادامه داد: به جای تغییر در فدراسیون، می بایست پشتوانه سازی و سرمایه گذاری بر روی نوجوانان و جوانان صورت بگیرد. در این شرایط، هر کسی بیاید نمی تواند شق القمر کند. چرا که مشکل جودوی ما مدیریتی نیست، بلکه فنی است.

میران با اشاره به نتایج جودوکاران کشورمان در بازی های آسیایی اینچئون، یادآور شد: این ۵ نفری که به بازی های آسیایی اعزام شدند، بهترین جودوکاران فعلی ایران هستند. اما در اینچئون خوب ظاهر نشدند. آنها مشکل تکنیکی و همچنین روحی داشتند.

سرمربی تیم ملی جودوی جوانان ایران در پایان اظهار داشت: باید واقعیت ها را قبول کنیم که جودوی ما از آسیا هم عقب افتاده است. کشوری مثل قزاقستان سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی جهان خواهد بود. اما جودوکاران ما دغدغه های مالی و معیشتی دارند. بنابراین باید سرمایه گذاری همه جانبه ای انجام داد و این کار در کوتاه مدت جواب نمی دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز