خبرگزاری کار ایران

پنجمین جشنواره غذاهای محلی در کلاته رودبار دامغان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۸۲

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان از برگزاری پنجمین جشنواره غذاهای محلی در منطقه نمونه گردشگری پیرخوشدر کلاته رودبار دامغان خبر داد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان اظهار داشت: این جشنواره، دوشنبه بیست و یکم مهرماه همزمان با عید سعید غدیر خم، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، معصومه داودیان اجرای موسیقی محلی، آئین حنابندان، چوب بازی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات و غذاهای محلی را از جمله برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد و گفت: بازدید از روستا، کارگاه‌های صنایع دستی و برگزاری مسابقه پخت غذا از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

وی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است، گفت: احیای آداب و رسوم کهن و پسندیده شهرستان دامغان، افزایش روحیه شادابی و نشاط در مردم و توسعه گردشگری منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

داودیان، کشک بادمجان، کله جوش، حلیم و آش کشک را از جمله غذاهای محلی کلاته رودبار اعلام کرد و افزود: در حاشیه این جشنواره نان‌های سنتی و شیرینی‌جات و ترشی‌جات محلی نیز عرضه می‌شود.

روستای کلاته رودبار، مرکز دهستان رودبار، از بخش مرکزی شهرستان دامغان است و ۴۲ کیلومتر از شهر دامغان فاصله دارد و دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل است.

منطقه نمونه گردشگری پیر خوشدر نیز در ۱/۵ کیلومتری شمال روستا واقع شده و مسیر روستا تا چشمه یک محور گردشگری زیبا و مفرح با مناظر بدیع و مسیر حرکت آب است.

این منطقه در ارتفاعات شمال غربی و شمال روستا واقع شده و دارای مراتع و جنگل‌های زیبا و طبیعی دل انگیز به ویژه در بهار و تابستان است.

سبک معماری، دشت‌های پر از گل و دامداری سنتی از دیدنیهای این منطقه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز