خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران:

برخی از دولتمردان، اقتصاد مقاومتی را به شوخی می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۴

مدت زمانی است که بی‌سر و صدا جنگ اقتصادی وسیع و نابرابری بر علیه ایران اسلامی آغاز شده و ما را در جبهه‌های مختلف داخلی و خارجی درگیر خود کرده است.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: باعنایت به فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری، در حال حاضر باید در برابر شرایط حاضر مقاومت كرده و تولید ملی را جدی بگیریم ولی متأسفانه اغلب مسوولین نه تنها معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی را نمی‌دانند بلکه اقتصاد مقاومتی و سیاستهای تبیین شده در همین راستا را به باد شوخی و سخره گرفته اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا سبزعلیپور در حاشیه دیدار با جمعی از مدیران شرکتهای مشارکت کننده درهمایش آینده اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی اظهار داشت: مدت زمانی است که بی‌سر و صدا جنگ اقتصادی وسیع و نابرابری بر علیه ایران اسلامی آغاز شده و ما را در جبهه‌های مختلف داخلی و خارجی درگیر خود کرده است.
وی با اشاره به تحریم‌های گسترده غربی‌ها برای متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای کشور اظهار داشت:این تحریم‌ها عمدتاً در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی (سرمایه گذاری، پولی و بانکی، نفت، بنزین و پتروشیمی)، علمی، و فروش کالا بوده و همچنین برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی را نیز در برگرفته است.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با بیان اینکه صاحب نظران و آگاهان سیاسی و اقتصادی هدف اصلی تحریم‌ها را فلج کردن بخش خصوصی می‌دانند، تصریح کرد: سؤالی که باید به آن پاسخ گفت این است که آیا تحریمهای گسترده و اعمال فشار کشورهای غربی به راستی موجب برهم خوردن نظم اقتصادی ایران شده است یا خیر؟ و تا چه حدودی فعالیتهای بین المللی صنایع و بنگاههای اقتصادی دولتی و خصوصی ایران را دچار مشکل کرده است؟ در واقع غرب تلاش می‌کند تا با افزایش هزینه برنامه هسته‌ای ایران، نظام را مجبور به عقب نشینی از برنامه‌ها و خواست خود در زمینه فعالیتهای هسته‌ای کند لکن بنظر می‌رسد بنابه دلایلی، چنین نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد بلکه امور به سمتی گردش می‌کند که نه به نفع غرب و نه به نفع ملت و نظام ایران خواهد بود.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: امسال در یک شرایط کاملاً ویژه و حساسی قرار داریم که همین امر موجب شد تا مقام معظم رهبری بار‌ها و بدفعات در جمع مقامات ارشد نظام مباحث مهم کلان اقتصادی را تبیین کرده و در بخشی از سخنانشان بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کردند که در حوزه اقتصاد مقاومتی مبارزه اقتصادی کشور، تلاش برای کاهش نرخ تورم، تأمین معیشت مردم، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، رشد امنیت اقتصادی و اهمیت دادن به تجارت جهانی و مدیریت صحیح واردات و کمک به صادرات واجب و لازم الاجرا است.
علیپور افزود: فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری و اجرای سیاستهای ارائه شده از جانب ایشان همکاری، هماهنگی و حرکت جهادگونه همه مسئولین نظام را می‌طلبد لکن عدم همراهی جمعی از مقامات موجب خواهد شد تا چرخ مبارزه با تحریم‌ها و اعمال برنامه‌های اقتصاد مقاومتی پنچر و این حرکت با چالش روبرو شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز