خبرگزاری کار ایران

مقررارت سی وسومین جشنواره فیلم فجر منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۸۳

مقررات سی و سومین جشنواره فیلم فجر در حالی منتشر شد که مسولان جشنواره قصد دارند بخش سینمای ایران را از ۱۲ الی ۲۲ بهمن ۹۳ و بخش بین‌الملل را ۵ الی ۱۲ اردیبهشت ۹۴ برگزار کنند.

مقررات و فراخوان سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منتشر شد.

به گزارش ایلنا؛ متن فراخوان به شرح زیر است:

با استعانت از درگاه ایزد متعال سی‌وسومین جشنواره‌یِ بین المللی فیلم فجر، به منظور اعتلای تولیدات سینمای ایران و ارزش گذاری و تقدیر از تولیدات بر‌تر سینمای جهان در دو بخش سینمای ایران و بخش بین الملل برگزار می‌شود.

بخش سینمایِ ایران:
این بخش همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ و با هدف تشویق و تکریم فیلمسازان ارزشمند میهن اسلامی در بخش‌های زیر برگزار می‌شود.
الف: سودای سیمرغ(مسابقه سینمای ایران)
ب): نگاه نو(فیلم‌های اول)
ج): سینما حقیقت(آثار مستند سینمایی)
د): فیلم برگزیده تماشاگران
ه): تبلیغات و اطلاع رسانی پخش(آثار نمایش داده شده)

سودای سیمرغ(مسابقه سینمای ایران):
الف) دراین بخش هیئت انتخاب از میان آثار متقاضی نمایش داده نشده در داخل ویا خارج از کشور حداکثر ۲۲ فیلم را برای داوری نهایی معرفی خواهد نمود و هیئت داوران جوایز زیر را اعطا خواهد کرد.
۱ / بهترین فیلم با نگاه ملی
۲ / جایزه‌یِ ویژه‌یِ هیئت داوران
۳ / بهترین کارگردانی
۴ / بهترین فیلمنامه
۵ / بهترین بازیگرِنقش اول زن
۶ / بهترین بازیگرِنقش اول مرد
۷ / بهترین بازیگرِ نقشِ مکملِ زن
۸ / بهترین بازیگرِ نقشِ مکملِ مرد
۹ / بهترین فیلمبرداری
۱۰ / بهترین تدوین
۱۱ / بهترین موسیقیِ متن
۱۲ / بهترین صدا
۱۳ / بهترین طراحیِ صحنه و لباس
۱۴ / بهترین چهره‌پردازی
۱۵ / بهترین جلوه‌هایِ ویژه می‌دانی و بصری‌
** به منظور استمرار سیاستهای تشویقی در تولید آثار سینمایی کودک و نوجوان، دو اثر دریافت کننده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی مسابقه سینمای ایران بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان به صورت مستقیم امکان شرکت در این بخش از جشنواره فیلم فجر را خواهند داشت.
ب: نگاه نو(مسابقه فیلم‌های اول)
این بخش به منظور معرفی نخستین فیلم کارگردانان و تشویق آثار بر‌تر آنان برگزار می‌شود. هیئت انتخاب حداکثر ۱۱ اثر را برای این بخش معرفی می‌کند و هیئت داوران جوایز زیر را اعطا خواهد نمود.
- بهترین فیلم
- بهترین کارگردانی
- بهترین فیلمنامه
- جایزه ویژه هیئت داوران

ج) سینما حقیقت(مسابقه آثار مستند سینمائی)
این بخش به منظورِ تشویق فیلمسازان به تولیدات سینمایی مستند و توجه ویژه به تنوع موضوعی آثار مستند برگزار می‌شود. هیئت انتخاب از میان آثار مستند بالای ۶۰ دقیقه حداکثر ۱۱ اثر را انتخاب و هیئت داوران جوایز زیر را اعطا خواهند نمود.
- بهترین فیلم
- بهترین کارگردانی
- بهترین پژوهش و متن
- جایزه ویژه هیئت داوران
تبصره: به منظور استمرار سیاست‌های تشویقی در خصوص تولید آثار بلند مستند، دو اثر دریافت کننده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش مسابقهٔ ملی آثار بلند(سینمایی) هشتمین جشنوارهٔ بین المللی فیلم مستند ایران(سینما حقیقت)، به صورت مستقیم امکان شرکت دراین بخش ازجشنوارهٔ فیلم فجر را خواهند داشت.
د) فیلم برگزیده تماشاگران
جایزه این بخش از طریق رای گیری از تماشاگران به بهترین فیلم منتخب مردمی ازمیان آثار مسابقه سینمای ایران(سودای سیمرغ) تعلق خواهد گرفت.
ه) مسابقه‌یِ تبلیغات و اطلاع‌رسانی پخش(آثار سینمایی نمایش داده شده)
این بخش با هدف تشویق، تقویت و به کارگیریِ روش‌هایِ خلاقانه موثر در عرصه بازاریابی و پخشِ آثار سینمایی و به منظور جذب حداکثری مخاطبین آثار به نمایش در آمده، حد فاصل جشنواره سال قبل تا پیش از جشنواره سی و سوم فجر برگزار می‌شود.
**آیین‌نامه زمان بندی و شرایط شرکت در این بخش جداگانه اطلاع‌رسانی خواهدشد.

بخش بین الملل:
این بخش با هدف شناسایی آثار ارزشمند سینمای جهان و تقویت و تشویق به تولید آثاربا رویکرد همسویی، همطرازی و هم جوار با سینمای ایران در دو بخش جلوه‌گاه شرق و سینما سعادت از تاریخ ۵ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴برگزار می‌شود.

الف) جلوه‌گاه شرق(مسابقه سینمای کشورهای اسلامی - آسیایی)
در این بخش آثاری از کشورهای اسلامی وآسیایی برگزیده می‌شوند که بتواند به رشد سینمایی با رویکرد متعالی در جهان کمک کند و هیئت داوران جوایز زیر را اعطا می‌کنند:
۱ - بهترین فیلم
۲ - بهترین کارگردانی
۳ - بهترین فیلم نامه
۴ - جایزه ویژه هیئت داوران
۵ - جایزه بهترین فیلم با رویکرد همگرایی ملل اسلامی - آسیایی

ب) سینما سعادت:
در این بخش آثاری از کلیه کشور‌ها انتخاب خواهند شد که به اولویت‌های سینمای ایران نظیر عدالت خواهی – پرهیزاز خشونت و افراطی‌گری –بیداری اسلامی - سبک متعالی زندگی – خانواده گرایی –حقوق بشر - اشاعه آموزه‌های اخلاقی، دینی و معنوی – رفع تبعیض – هویت گرایی، - فرهنگ و تمدن و… با بیان هنری پرداخته باشند ورهنمون انسان معاصر به سوی سعادت باشند. هیئت داوران از میان آثار منتخب جوایز زیر را اعطا خواهد کرد:
۱ - بهترین فیلم
۲ - بهترین کارگردانی
۳ - بهترین فیلم نامه
۴ - جایزه ویژه هیئت داوران
۵ - بیرق طلایی(جایزه ویژه مصطفی عقاد)

* زمان بندی ومقرراتِ بخش سینمای ایران:
۱. تهیه‌کنندگان سینمای ایران می‌توانند با مراجعه به سایتِ جشنواره، که آماده ثبت نام از متقاضیان است به صورتِ اینترنتی، فرمِ درخواست شرکت را تکمیل کنند. بدیهی است، این امر به منزله‌یِ قبولِ کلیه‌یِ مقررات و ضوابط شرکت در جشنواره می‌باشد(اشخاصِ حقیقی و حقوقی می‌توانند هر تعداد فیلمی را که مطابق با ضوابطِ اعلام شده تولیدکرده باشند به دبیرخانه ارائه کنند.)
۲. دبیرخانه‌یِ جشنواره از پذیرشِ آثاری که دارایِ پروانه‌یِ ساختِ ویدیوئی ‌باشند معذور است.
۳. آخرین مهلت ثبت نام فیلم‌ها روزِ جمعه ۳۰ آبان‌ماهِ ۱۳۹۳ می‌باشد و هیئت‌های انتخاب از ابتدای آذر ماه بازبینی فیلم‌ها را آغاز و تا دهم دی ماه به پایان خواهند رساند.
۴. تهیه کنندگان لازم است نسخه بازبینی آثارو عکس و پوس‌تر و نمونه ۳دقیقه‌ای فیلم رادر زمان مقرری که از سوی دبیرخانه به آنان اعلام خواهد شد به دفتر جشنواره تحویل دهند و در صورت ارائه نشدن، آن اثر از دایره انتخاب خارج خواهد شد. این زمان حدفاصل ابتدا تا انتهای آذرماه ۱۳۹۳ می‌باشد.
۵. آخرین مهلتِ تحویلِ نسخه نهایی(DCP) آثار پذیرفته‌شده ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۳ خواهدبود.
* لازم به ذکر است در صورتِ عدمِ ارائه نسخه‌یِ مذکور در تاریخِ مقرر، به منظور احترام به مخاطبان سازمان جشنواره می‌تواند اثر را از تمامیِ برنامه‌هایِ خود خارج کند.
**زمان بندی و مقررات بخش بین الملل جداگانه اطلاع رسانی خواهد شد.
مقررات عمومی:
۱. آثاری که به لحاظ کیفی هم ارزش آثار منتخب باشند اما به دلیل حضور یکی از سازندگان اصلی فیلم در هیئت‌های انتخاب یاداوری و یا به در خواست تهیه کننده متقاضی شرکت دربخش رقابتی نباشند می‌تواند به عنوان خارج از مسابقه نمایش داده شوند
۲. برنامه‌ریزی و تعیینِ نوبت‌هایِ نمایشِ آثارِ پذیرفته شده به عهده دبیرخانه‌یِ جشنواره می‌باشد.
۳. تمامِ آثارِ پذیرفته‌شده در بخش‌هایِ مختلف، گواهیِ شرکت دریافت خواهندکرد.
۴. نمایشِ فیلم‌ها در جشنواره، مطابق با قوانین و ضوابطِ سازمانِ سینماییِ کشور خواهدبود.
۵. هیئت‌هایِ مختلفِ داوری، حداقل ۲۴ ساعت قبل از آیینِ اختتامیه، نامزدهایِ دریافتِ جوایز را معرفی خواهندکرد.
۶. اطلاع‌رسانیِ اخبارِ جشنواره، نتایجِ انتخاب‌ وسایر موارد، صرفا از طریقِ مسئولین و یا سایتِ جشنواره صورت می‌پذیرد.
۷. تفسیرِ مقررات، رفعِ ابهامات و اخذِ تصمیمِ نهایی در خصوصِ موضوعاتِ پیش‌بینی نشده به عهده‌یِ دبیرِ جشنواره می‌باشد.
۸. پس از تحویل نسخه نهایی فیلم به دبیرخانه امکان خارج کردن آن از جشنواره وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز