خبرگزاری کار ایران

در نامه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران به رییس جمهور مطرح شد؛

نسبت به هرگونه تعرض به قانون و حقوق اساسی ملت واکنشی در خور نشان دهید

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۸۳

اعضای انجمن اسلامی جامعه پزشکی خواهان پیگیری جدی مطالبات اکثریت رای دهندگان در زمینه رویکرد های انتخاباتی جنابعالی ودر جهت بهبود فضای سیاسی کشور می‌باشند.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور خواهان پیگیری جدی مطالبات اکثریت رای دهندگان در زمینه رویکرد های انتخاباتی و در جهت بهبود فضای سیاسی کشور شد.

به گزارش ایلنا متن نامه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران به حجت‌الاسلام روحانی به این شرح است:
بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام
انتخاب جنابعالی توسط اکثریت ملت ایران در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ در شرایط نابسامان و دشوار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن‌ زمان که به دلیل هشت سال اعمال سیاست‌های نسنجیده داخلی و خارجی دولت قبلی ایجاد شده بود، محصول حرکت پرمعنا و عاقلانه مردم کشورمان به منظور خروج از بن بستی بود که کشور را به پرتگاه فروپاشی برده بود. در طی یکسال از استقرار دولت تدبیر و امید با وزش نسیم امید و حاکمیت تدبیر در دولت، کشور و مردم شاهد آرامش نسبی در فضای سیاسی و اقتصادی شدند و دولت نیز با اتخاذ روش‌های منطقی و مدبرانه در مواجهه با بحران‌های بین‌المللی، نگرش مجامع مختلف به کشورمان را تا حدود زیادی اصلاح نمود. در جریان مذاکرات هسته‌ای و دوبار حضور ریاست جمهوری در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل، گام‌های مثبتی در جهت استیفای حقوق ملت ایران برداشته شد.

اما از سوی دیگر، افراطیون داخلی همگام با جنگ‌طلبان خارجی تلاش وافری نمودند تا سیاست خارجی و داخلی دولت تدبیر و امید را به شکست بکشانند و مردم را مأیوس و بالطبع جناح‌های جنگ‌طلب دولت‌های غربی را در اجرای سیاست‌های ویرانگر و تبلیغ ایران هراسی موفق نمایند.

آنچه طی یک سال گذشته تحت عنوان سیاست " چیزی تغییر نکرده است " در صحنه داخلی توسط بعضی از جناح‌ها دنبال می‌شود، و به همین منظور سعی می‌کنند فضای سیاسی را تنگ‌تر و فضای امنیتی را گسترش داده و شور و نشاط را از جامعه و دانشگاه‌ها سلب کرده و ناامیدی را بر آن مستولی نمایند، در جهت تقابل با سیاست‌های دولت جنابعالی می‌باشد. یقیناً استیضاح جهت‌دار وزیر محترم و دانشمند علوم نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود.

جنابعالی استحضار دارید که دولت و حاکمیتی می‌تواند در عرصه بین المللی از حقوق کشور دفاع نماید که پشتوانه ملتی منسجم و متحد را به همراه داشته باشد. یقیناً تأمین و ادامه جلب حمایت مردمی که به جنابعالی رأی داده‌اند جز با تحقق وعده‌های انتخاباتی میسر نخواهد شد. در شرایطی که جناح‌های افراطی و شکست خوردگان انتخابات ۲۴ خرداد همچنان بر طبل اختلاف و دشمنی می‌کوبند و سعی می‌کنند که سیاست‌های امنیتی و سختگیرانه را ادامه دهند، امکان تحقق سیاست‌ها و اهداف دولت محترم ضعیف می‌شود و بیگانگان فرصت می‌یابند در کنار مذاکرات رسمی از شکاف‌های موجود در کشور بهره برده و سیاست‌های بین‌المللی دولت جنابعالی را تحت الشعاع قرار دهند، که نمونه واضح آنرا در نطق غیرمحترمانه نخست‌وزیر بریتانیا در مجمع عمومی سازمان ملل شاهد بودیم.

جناب آقای رئیس جمهور، وقتی در کشوری نخست‌وزیر محبوب دوران دفاع مقدس که در سخت‌ترین شرایط، کشور و دولت را به خوبی اداره نموده و نیز شخصیتی که ریاست چند دوره مجلس شورای اسلامی را به عهده داشته و امین امام امت بوده است، بدون رعایت هیچگونه ضوابط بیش از ۳ سال در حصر خانگی به سر می‌برند و هیچ مقام مسئولی پاسخگوی این مسئله نمی باشد و اکثریت قابل توجهی از مردم نسبت به این شیوه معترض می‌باشند، چگونه می‌توان انتظار داشت که مقامات کشور بریتانیا از این گونه رفتارها نهایت بهره‌برداری و سوءاستفاده را ننمایند و در بزنگاه‌های سیاسی ضربه خود را وارد نکنند.

اعضای انجمن اسلامی جامعه پزشکی خواهان پیگیری جدی مطالبات اکثریت رای دهندگان در زمینه رویکرد های انتخاباتی جنابعالی ودر جهت بهبود فضای سیاسی کشور می‌باشند.

جناب آقای دکتر روحانی، ما نسبت به اختیارات و محدودیت‌های دولت جنابعالی آگاهی داریم ولی مسئولیت اجرای قانون اساسی که اکنون بر عهده حقوقدانی چون جنابعالی است ایجاب می‌نماید نسبت به هر گونه تعرض به قانون و حقوق اساسی ملت واکنشی در خور نشان داده و با ایجاد شرایط رفع حصر، فضای مناسبی که برای پیشرفت و اصلاح امور کشور بر اساس اعتماد مردم به دولت جنابعالی فراهم آمده است را پاس بدارید.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران
۱۸/۷ / ۹۳

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز