خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی کرمان خبر داد؛

کاهش ۲۲ درصدی سرقت به عنف

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۷۹

مردم‌محوری، ارزش‌مداری و اخلاق‌محوری رویکرد جدید ما در نیروی انتظامی است و توجه به خواست و مطالبات مردم و پاسخگویی به آنها در حال شکل‌گیری است

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری، سرقت به عنف در سطح استان کرمان ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده و سرقت تحت پوشش ماموران که از سرقت‌های مهم محسوب می‌شود ۷ درصد، سرقت مغازه ۱۳ درصد، سرقت اتومبیل ۴ درصد، سرقت موتور سیکلت ۸ درصد، قتل‌ها ۹ درصد و راهزنی ۱۰۰ درصد کاهش پیدا کرده است و در مجموع سرقت‌های مهم استان کرمان حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا ازکرمان، سردار چناریان در نشست خبری با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی است تا بتوانیم برنامه‌های این نیرو را در حوزه امنیت به‌طور گسترده برای دیگر سازمان‌ها و مردم بیان کنیم، اظهار داشت: این امر ما را برای رسیدن به اهداف‌مان یاری می‌کند.

وی گفت کاهش و مبارزه با سرقت، مبارزه با مواد مخدر با رویکرد خرده‌فروشان و معتادان پرخطر، توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تلفات جاده‌ای و اشراف بر کانون‌های ناامنی اولویت پلیس کرمان در نیمه دوم سال جاری است

وی خاطر نشان کرد: مردم‌محوری، ارزش‌مداری و اخلاق‌محوری رویکرد جدید ما در نیروی انتظامی است و توجه به خواست و مطالبات مردم و پاسخگویی به آن‌ها در حال شکل‌گیری است.

وی بیان کرد: پیگیر ایجاد زیرساخت‌های لازم در نیروی انتظامی هستیم و سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و ۱۲۰ در حوزه موضوعات انضباط ترافیکی در حال شکل‌گیری است، سامانه رخدادهای انتظامی که هر اتفاقی در جامعه بیفتد در این سامانه ثبت و تجزیه و تحلیل می‌شود و بر اساس پایش این داده‌ها اولویت‌های امنیتی هر منطقه را بومی‌سازی می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: سامانه ۱۹۷ به عنوان سامانه نظارتی در اقدامات پلیس با برگزاری همایش‌های جدی برای رفتار مناسب ماموران و احترام به مردم، برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی‌بینی برای تحقق رشد، تعالی و کارآمد کردن ماموران بسیار موثر عمل کرده است.

وی عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های آموزشی برای استانداردسازی رفتار پلیس و دوره‌های دینی که همه در راستای تحقق رویکرد جدید و کارآمد کردن پلیس است. شعار هفته نیروی انتظامی، پلیس، تلاش جهاد، کارآمدی و اقتدار نام‌گذاری شده است و امروز سیاست‌گذاری ما برای کارآمدی پلیس است که موجب اقتدار می‌شود. نیروی انتظامی استان کرمان در سال‌های گذشته رتبه‌های بر‌تر را در تحقیقات و پژوهش کشوری به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌هایی مبارزه با سرقت و کنترل سرقت بوده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری قرارگاه مبارزه با سرقت با هدف کنترل و کاهش سرقت‌ها در ۱۴ استان کشور از جمله کرمان افتتاح شده است. قرارگاه سرقت بر دو اصل کشف به موقع جرم و اقدامات پیشگیری تشکیل شده و سرقت‌ها در استان کرمان کاهش یافته است.

سردار چناریان گفت: فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: یکی از اولویت‌های دیگر ما در استان کرمان مبارزه با موادمخدر است و دستگیری باندهای مواد مخدر ۱۳ درصد افزایش داشته است.

ویدر ادامه این مطلب افزود: یک اولویت جدید در مبارزه با مواد مخدر برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان پرخطر بود و ما در این حوزه ۴۰ درصد افزایش برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر را داشته‌ایم. و سه هزار نفر از معتادان ولگرد و پرخطر که مزاحم امنیت مردم بودند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اداره کل بهزیستی و شورای هماهنگی مواد مخدر استان کرمان در ماده ۱۶ جمع‌آوری کرده و آن‌ها تحت درمان قرار می‌گیرند.

سردار چناریان گفت: برخورد با مته‌مان و سارقان فراری، برخورد با دارندگان سلاح غیرمجاز و عوامل قاچاق انسان از دیگر اقدامات پلیس است.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: در ایجاد امنیت استان کرمان توفیقات خوبی داشتیم، اشراف بر کانون‌های ناامنی در استان کرمان از اولویت‌های نیروی انتظامی است و اولویت ما در نیمه دوم سال جاری کاهش سرقت، مبارزه با سرقت و مبارزه با مواد مخدر با رویکرد خرده‌فروشان و معتادان پرخطر، توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تلفات جاده‌ای و اشراف بر کانون‌های ناامنی در استان کرمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز