خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

ایوبی: چارت سازمان‌های وابسته به سازمان سینمایی تغییر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۹۲۱

به گفته‌ی رییس سازمان سینمایی؛ در چارت و ساختار سازمان‌های همچون بیناد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوانان و موسسه رسانه‌های تصویری تغییر به‌وجود خواهد آمد.

رییس سازمان سینمایی معتقد است که باید در ساختار سازمان‌های متصل به سازمان سینمایی تغییراتی صورت بگیرد.

حجت‌الله ایوبی در گقتگو با خبرنگار ایلنا؛ در پاسخ به این سوال که در چارت نهادهای متصل به سازمان سینمایی تغییراتی صورت می‌گیرد یا خیر؛ گفت: قطعا در چارت و ساختار سازمان‌هایی همچون بیناد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوانان و موسسه رسانه‌های تصویری تغییری صورت می‌گیرد. تا آنجا که به‌طور کلی ماموریت موسسه رسانه‌های تصویری تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: بنا داریم تا موسسه رسانه‌های تصویری تولید فیلم نداشته باشد زیرا معتقدیم کارهایی را که بخش‌های دیگری مانند بخش خصوصی می‌توانند انجام می‌دهد را نیازی نیست تا موسسه رسانه‌های تصویری انجام دهد.

رییس سازمان سینمایی در ادامه افزود: اگر فیلمی تولید شود و با اهداف ما هماهنگ باشد؛ ما حق پخش آن را می‌خریم اما زمانیکه بخش خصوصی می‌تواند این کار را انجام دهد؛ دیگر نیازی به حمایت ما نیست و ما می‌توانیم به‌جای خرید فیلم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

ایوبی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است موسسه رسانه‌های تصویری ماموریت امور جشنواره‌ها را برعهده گیرد یا خیر؛ گفت: با اینکه طرفدا ربرگزاری جشنوارهای سینمایی هستم اما بازهم معتقدم تعداد جشنواره‌ها در ایران زیاد است بنابراین جشنواره‌ها نیاز به یک مرکزیتی دارد به این ترتیب که هرکسی عهده‌دار جشنواره خودش است و می‌داند ارتباطش با جشنواره‌های دیگر مانند مقاومت یا فجر چیست و چگونه باید باشد.

وی در ادامه افزود: جشنواره‌های ما نیاز به یک قوه عاقله دارند تا همه آن‌ها را باهم ببیند و هماهنگ کند و امروز سعی ما بر این است تا بدین سمت حرکت کنیم.

وی درباره کیفیت برگزاری جشنواره فیلم مقاومت و یاس که در استان مازندارن برگزار شد؛ نیز گفت: جشنواره فیلم مقاومت یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کشور است که امسال سیزدهمین دوره آن به خوبی برگزار شد. جشنواره فیلم یاس هم جشنواره خودمان است و از برگزاری آن راضی بودیم ضمن اینکه آموزشی برای استان‌ها بود که چگونه جشنواره برگزار کنند.

رییس سازمان سینمایی در ادامه افزود: جشنواره فیلم یاس اولین بار بود که در یک استان برگزار می‌شد با این حال سینماهای نمایش دهنده فیلم‌ها در مازندارن بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز