خبرگزاری کار ایران

سفیر امنیت انرژی جمهوری چک؛

احمقانه است، ترانزیت گاز از مسیر اوکراین در زمستان عادی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۱۹

احمقانه است که تصور کنیم تجارت و ترانزیت گاز از مسیر اوکراین در فصل زمستان عادی باشد.

سفیر امنیت انرژی جمهوری چک اعلام کرد تصور این که روند عرضه گاز روسیه از مسیر اوکراین در فصل زمستان عادی باشد، احمقانه است.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، واتسلاو بارتوسکا، سفیر امنیت انرژی جمهوری چک در همایش سرمایه گذاری اروپای شرقی گفت: احمقانه است که انتظار داشته باشیم جریان انتقال گاز روسیه به اوکراین در زمستان آینده عادی باشد. اروپا باید برای مقابله با اختلال و توقف در این مسیر که حدود نیمی از گاز روسیه از این طریق به اروپا ترانزیت می شود، مقاومت کند.

وی گفت: من تردید دارم که آتش بس میان دولت اوکراین و جدایی طلبان روس تا زمستان ادامه داشته باشد و این موضوع سرانجام در یک زمانی سبب توقف تحویل گاز خواهد شد.

این مقام ارشد که به عنوان سفیر ارشد انرژی جمهوری چک در اتحادیه اروپا برای ٨ سال است که انجام وظیفه می کند، اعلام کرد: احمقانه است که تصور کنیم تجارت و ترانزیت گاز از مسیر اوکراین در فصل زمستان عادی باشد.

وی افزود: سناریو ما برای زمستان آینده این است که هیچ گازی از مسیر اوکراین ترانزیت نخواهد شد و این چیزی است که ما انتظار داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز