خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استاندار مازندران:

اطلاعات طرح عمومی سرشماری کشاورزی محرمانه می ماند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۰۹۳

اطلاعاتی که از کشاورزان در این سرشماری گرفته می شود مبنای پرداخت یارانه ها و مالیات نیست و کاملا محرمانه می ماند

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران گفت: بخش کشاورزی، حدود ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی و ۱۸ درصد از اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا از ساری، علی احسانی در نشست خبری سرشماری عمومی کشاورزی با بیان اینکه ۹۴ درصد نیاز غذایی، ۳۰ درصد ارزش غیر نفتی و حدود ۹۰ درصد مواد خام مورد نیاز صنایع تبدیلی کشور را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی مازندران در تولید ناخالص داخلی استان ۴۲/۲۳ درصد و سهم اشتغال ۹/۱۹ درصد است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش سرمایه و سرمایه گذاری در ایجاد و ارتقاء ارزش افزوده در اقتصاد بخش کشاورزی و اقتصاد کشور، ارتقاء تولید ناخالص داخلی و توسعه پایدار، تدوین راهکار مناسب برای ایجاد توسعه و گسترش نظام مالی و اعتباری مقتدر و خصوصی برای جذب و تشویق سرمایه برای توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی موجب تثبیت فضای اطمینان بخش برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه بخش کشاورزی بدلیل تامین غذای مورد نیاز جامعه یکی از مهم ترین حوزه های اقتصاد کشور محسوب می شود تصریح کرد: تولید آمار و اطلاعات برای سطوح کوچک جغرافیایی، تولید آمار و اطلاعات در مواردی که اطلاعات از نمونه گیری ها حاصل نمی شود، اهمیت آمارهای تولید شده در سرشماری کشاورزی برای توسعه روستایی، تولید غذا و امنیت غذایی، داده های مفید وپایه ای برای برنامه ششم توسعه کشور از ضرورت اجرای طرح عمومی سرشماری کشاورزی است.

مدیر اجرایی طرح سرشماری عمومی کشاورزی به فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در سال ۹۳ از سوی ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: طبق این دستور، کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت های دولتی مکلف هستند نسبت به در اختیار قرار دادن کلیه امکانات لازم و تجهیزات مورد نیاز در طول سرشماری اقدام نمایند.

معاون برنامه ریزی استاندار مازندران ادامه داد: طرح سرشماری عمومی کشاورزی با هدف تهیه چارچوب نمونه گیری برای آمارگیرهای نمونه ای بین سرشماری ها، تولید اطلاعات ساختاری قابل ارائه در سطوح جغرافیایی کوچک، تولید اطلاعات ساختاری قابل ارائه در قالب طبقات با وسعت بهره برداری، توسعه نظام آمار ثبتی و تامین داده های استاندارد برای تبادل اطلاعات آماری با سازمانهای بین المللی انجام می شود.

وی اظهار داشت: در این سرشماری فعالیت های کشاورزی مورد نظر شامل زراعت، باغداری، کشت گلخانه ای، پرورش دام، زنبور عسل، کرم ابریشم و ماهی آمارگیری خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه اطلاعاتی که از کشاورزان در این سرشماری گرفته می شود مبنای پرداخت یارانه ها و مالیات نیست و کاملا محرمانه می ماند، از کشاورزان، بهره برداران و فعالان بخش کشاورزی خواست تا با دقت اطلاعات مورد نیاز را در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند.

مدیر اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در استان مازندران در پایان به نقش و تاثیر گذاری اطلاع رسانی از سوی رسانه ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی بموقع به مردم و تببین ویژگی و اهمیت سرشماری و لزوم همکاری مردم با ماموران آمارگیر، موجب دقت و ارتقاء کیفیت سرشماری خواهد شد و از رسانه بعنوان ضلع سوم مثلثتوسعه استان نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز