خبرگزاری کار ایران

نماینده مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین:

گرایش مردم آمریکای لاتین به اسلام کم نظیر است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۹۹۱

امتیازهای اسلام موجب شده مردم کشورهای آمریکای لاتین به این دین گرایش پیدا کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین گفت: مردم آمریکای لاتین به اسلام گرایش دارند و اسلام خواهی در جهان موج می زند.

به گزارش ایلنا از رشت، همایش با مومنان با حضور مسیحیان مسلمان شده از کشورهای برزیل، آرژانتین، کوبا و شیلی از سوی موسسه حقیقت سبز با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در مجتمع فرهنی هنری خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی با اشاره به موج عظیم اسلام خواهی در جهان، امتیازهای دین مبین اسلام را دلیل اصلی این گرایش دانست.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام امروز در جهان مطرح شده است تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران پیام این دین را به خوبی دریافت کرد و شکست مکاتب بعد از انقلاب بر این موضوع صحه دارد.

ربانی نفی طاغوت، آمریکا و اسرائیل را زمینه پذیرفتن اسلام و کسب ایمان دانست و افزود: بازتاب رفتاری امام خمینی(ره) به عنوان مصداقی بارز از مقابله با طاغوت، تاثیر به سزایی در جذب دوستداران اسلام از سراسر جهان داشته است.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دین اسلام یک خدا را معرفی می کند گفت: اسلام پیامبران را نمایندگان خود می داند که بین آنها اختلافی وجود ندارد و این چارچوب مشخص و مدون یکی دیگر از علل جذب دوستداران اسلام بوده است.

وی به تحمیل دو جنگ بزرگ جهانی از سوی مسیحیت اشاره کرد و افزود: در برخی از اسناد تاریخی کشتن بیش از ۸۰ میلیون سرخ پوست در آمریکای لاتین از سوی مسیحیت به ثبت رسیده است و این در حالیست که در یک دست آنها شمشیر و در دست دیگر انجیل تحریف شده بوده است.

ربانی با تاکید بر لزوم افتخار مسلمانان به دین اسلام تصریح کرد: اسلام امروز به خوبی در دنیا مطرح شده و استقبال مطلوبی از اساتید اسلامی برای ترویج آن در دانشگاه های آمریکای لاتین صورت می گیرد و این مهم بیانگر درک اهمیت اسلام از سوی جهانیان است.

نماینده مقام معظم رهبری، اسلام را بنیانگذار تمدن بشری دانست و افزود: بسیاری از مولفه های مثبت پیشرفت بشر از این دین به سراسر کشورهای آمریکایی و اروپایی رسیده است و امروز اسلام به عنوان دین تفکر و احترام جایگاه خود را در دنیا مشخص ساخته است.

گفتنی است در این مراسم از سه کتاب آشنایی با پولس قدیس، تحریف یا تغییر کتاب مقدس و تناقضات کتاب مقدس که در راستای پر کردن خلاء موجود در متون انتقادی از مسیحیت به زبان امروزی به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

شایان ذکر است، این همایش سوم مهرماه نیز از ساعت ۱۹ در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت با بررسی مباحثموجود ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز