خبرگزاری کار ایران

وزیر راه:

ظرفیت ترانزیت کالای ایران به ۱۴ میلیون تن درسال می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۶۰۸

ایران قصد دارد ظرف ۵ سال آینده، میزان ترانزیت کالا را ۲۵ درصد دیگر افزایش دهد، ضمن انکه دالان بین‏ المللی و منطقه‏ ای ایران به افغانستان و نیز کریدور ایران به چین و پاکستان از دیگر طرح‏ هایی است که این هدف را دنبال می کنند.

وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرد: ایران در نظر دارد تا سال ۲۰۱۵ میلادی و با بهره گیری از مسیرهای ترانزیتی، میزان حمل و انتقال کالا را به ۱۴ میلیون تن در سال برساند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی روز چهارشنبه در همایش بین‏ المللی ˈنقش کریدورهای حمل و نقل و ترانزیت در تامین همکاری‏ های بین‏ المللی و توسعه پایدارˈ در عشق آباد ترکمنستان با اشاره به مزیت های خط راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان، اظهار داشت: این خط آهن دالان دسترسی به روسیه و اروپا خواهد بود و موقعیت جغرافیایی ایران این فرصت را برای کشورهای منطقه فراهم کرده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با راه اندازی خط ریلی شمال به جنوب، آسیای مرکزی به خلیج فارس نیز متصل خواهد شد و فرصت مناسبی برای توسعه و گسترش روابط و همکاری های اقتصادی میان کشورهای مشارکت کننده در آن ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران خواستار بهبود گمرک و سامانه حمل و نقل منطقه است، افزود: ایران ۵۰ هزار کیلومتر جاده زمینی و ریلی دارد و با اجرای طرح های بزرگ زیربنایی در عرصه صنعت حمل و نقل و ترانزیت، قصد دارد جهشی قابل توجه در این صنعت داشته باشد.

آخوندی تصریح کرد: ایران قصد دارد ظرف ۵ سال آینده، میزان ترانزیت کالا را ۲۵ درصد دیگر افزایش دهد، ضمن انکه دالان بین‏ المللی و منطقه‏ ای ایران به افغانستان و نیز کریدور ایران به چین و پاکستان از دیگر طرح‏ هایی است که این هدف را دنبال می کنند.

بررسی ابعاد مختلف فعالیت‏ های کریدورهای منطقه‏ ای و بین‏ المللی حمل و نقل و ترانزیت، تعاملات کشورها در حاشیه کریدورهای بین المللی، تعاملات سازمان‏ های بین‏ المللی حمل و نقل، موانع و مشکلات در امور حمل و نقل و ترانزیت کالا، ایجاد دالان جدید حمل و نقل و ترانزیت کالا از مهمترین مباحثو محورهایی است که قرار است در این همایش دو روزه مورد بحثو تبادل نظر قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان به منظور شرکت در همایش بین‏ المللی ˈنقش کریدورهای حمل و نقل و ترانزیت در تامین همکاری‏ های بین‏ المللی و توسعه پایدارˈ صبح امروز وارد عشق آباد شد و قرار است در این سفر با مقامات ترکمنستان دیدار و گفت و گو کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز