خبرگزاری کار ایران

مدیر طرح سینما سلام:

طرح سینما سلام بدون رضایت صنوف اجرا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۱۴

مشخص بود در این طرح شاید سودی عاید سینماهای تهران و دولتی‌ها که متعلق به ارگان‌هایی همچون شهرداری تهران یا حوزه هنری هستند؛ نشود اما این سینما‌ها به دلیل آنکه اموال عمومی و مردمی هستند باید سهم خود را در فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی بپردازند.

اولین دوره طرح سینما سلام ۱۰ بهمن سال ۹۲ توسط سازمان سینمایی و با همکاری سینماداران برگزار شد. قرار است امسال نیز در روز ۲۱ شهریور این طرح اجرا شود اما شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران با بخشی از جزئیات اجرای این طرح مخالف هستند. یکی از مهم‌ترین دلایل مخالفت آنها؛ رایگان بودن این طرح است.

حبیب ایل بیگی(مدیر طرح سینما سلام) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اینکه این طرح سال گذشته با هماهنگی صنوف و سینماداران اجرا شد؛ گفت: ما سال ۹۲ قبل از اجرای طرح با سینماداران و سایر صنوف مرتبط با طرح؛ جلسه‌ای برگزار کردیم و اعلام کردیم از آنجاکه هر ساله در روزهای پیش از جشنواره فیلم فجر؛ سالن‌های سینمایی با افت محسوس مخاطب مواجه هستند؛ می‌خواهیم طرحی را براساس ایده‌ای از حجت‌اله ایوبی و همکاری سازمان سینمایی اجرا کنیم.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح این بود که سازمان سینمایی یک هدیه‌ به مردم بدهد و مردم نیز با سینما آشنا شوند و حتی سالن‌های جدید سینمایی را ببینند.

ایل بیگی ادامه داد: اعضای انجمن سینماداران و شورای صنفی نمایش بعداز مطرح کردن این طرح؛ جلساتی برگزار کردند و موافقت خود را با اجرای آن اعلام کردند. سازمان سینمایی نیز اعلام کرد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان معادل فروش یک روز سالن‌های سینمایی به سالن‌هایی که در این طرح مشارکت دارند؛ پرداخت می‌شود. ۵۰ میلیون تومان هم علی‌الحساب به سینما پرداخت شد و ۱۰۰ میلیون باقیمانده نیز در چند روز گذشته اقدامات پرداخت آن انجام شده و به زودی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا سازمان سینمایی و حتی سینماداران به دنبال نفع مالی در این طرح نبودند زیرا اجرای این طرح رایگان بود؛ گفت: هدف این طرح انجام یک کار فرهنگی به منظور آشنایی بیشتر مردم با سینما‌ها به خصوص سالن‌های سینمایی در شهرستان‌ها بود زیرا براساس بررسی‌های ما؛ بسیاری از مردم در شهرستان‌ها نه تنها به سالن‌های تازه تاسیس نرفته بودند بلکه حتی اطلاعی از تاسیس این سالن‌ها نیز نداشتند.

مدیر طرح سینما سلام ادامه داد: قطعا مشخص بود در این طرح شاید سودی عاید سینماهای شهر تهران و به خصوص سینماهای دولتی که متعلق به ارگان‌هایی همچون شهرداری تهران یا حوزه هنری هستند؛ نشود اما این سینما‌ها به دلیل آنکه اموال عمومی و مردمی هستند باید سهم خود را در فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی ایفا کنند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح در سال گذشته؛ برخلاف تصور ما سینماهای خصوصی بیشتر از سایر سینما‌ها با ما همکاری کردند و اجرای این طرح در کلیت رونق سینما‌ها را به دنبال داشت و بسیار موفقیت‌آمیز بود. بعداز اجرای این طرح بسیاری از نمایندگان مجلس اعلام کردند با اجرای طرح سینما سلام؛ سینما تبدیل به یک مطالبه عمومی شده و بسیاری از مردم در شهرستان‌ها خواستار راه‌اندازی یا تاسیس سالن سینمای خوب هستند.

مدیر طرح سینما سلام درباره چگونگی اجرای این طرح در ۲۱شهریور ۹۳ گفت: قطعا اگر امسال صنوف سینمایی مرتبط با طرح و سینماداران موافق نباشند این طرح مانند سال گذشته اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران از این طرح استقبال کرده‌اند اما اعلام کردند طرح نباید به صورت رایگان اجرا شود و روز اجرای طرح نیز نباید پنجشنبه یا جمعه باشد.

ایل بیگی افزود: از آنجاکه می‌خواهیم این طرح در یک فضای دموکراتیک اجرا شود؛ شرایط جدید را در جلسه‌ای بررسی کردیم و قرار شد در طی روزهای آینده برای اجرای این طرح تصمیم‌گیری کنیم. تلاش ما این است که این طرح قطعا اجرا شود و اجرای آن نیز قطعا با موافقت شورای صنفی نمایش، انجمن سینماداران و صنوف مرتبط با طرح صورت می‌گیرد.

وی درباره گلایه بعضی از صاحبان سینما پیرامون اجرا شدن طرح و مشکلاتی که داشته؛ گفت: ما نمی‌توانیم با تمام مدیران سینما‌ها یا پردیس‌های سینمایی تک تک گفت‌و‌گو و مذاکره کنیم بلکه با نمایندگان صنف سینماداران مذاکره و تصمیم‌گیری کرده‌ایم.

ایل بیگی افزود: باید توجه داشت که در اجرای چنین طرحی که هدفش انجام یک کار فرهنگی است؛ نباید به دنبال سود مالی بود از طرف دیگر قطعا بی‌نظمی‌هایی نیز دیده شده هرچند شایسته نیست اما اجتناب ناپذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز