خبرگزاری کار ایران

سهم نه هزار میلیارد تومانی محصولات پتروشیمی در بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۷۸

حجم کل معامله‌ها در بخش نقدی ٩ میلیون و ٧٢۶ هزار تن در سه گروه صنعتی و معدنی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی و کشاورزی بوده است.

محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی در ٥ ماه نخست امسال هسم ٩ هزار میلیارد تومانی از معامله‌های بورس کالا را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایلنا، حسین پناهیان، مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار داشت: ارزش کل معامله‌های بورس کالا در ٥ ماه نخست امسال ٢۴ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان بوده است و ١٧ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان حجم معاملات نقدی و ٧ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان قراردادهای آتی بوده است.

پناهیان افزود: حجم کل معامله‌ها در بخش نقدی ٩ میلیون و ٧٢۶ هزار تن در سه گروه صنعتی و معدنی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی و کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: در بخش پتروشیمی و فرآورده های نفتی در مجموع ٩ هزار میلیارد تومان معامله با حجم ۴ میلیون ٥٨۶ هزار تن محقق شد که دستاورد مطلوبی به شمار می رود.

مدیر عامل بورس کالا با بیان این که ارزش معامله‌های فرآورده‌های نفتی در ٥ ماه نخست امسال ۴ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بود گفت: حجم این معامله‌ها ٣ میلیون و ١٣٣ هزار تن بوده است.

وی افزود: در بخش پتروشیمی نیز که شامل محصولات پلیمری و شیمیائی است معامله‌ها واقعی شده و آمار واقعی در عرضه و تقاضا رقم خورده است بطوریکه در بخش شیمیائی معامله ها ٨۴٥ میلیارد تومان به حجم ۴۶٠ هزارتن بوده است.

پناهیان ادامه داد: در بخش پلیمری نیز ٣٩٠٠ میلیارد تومان معامله را در ٥ ماه گذشته شاهد بودیم که حجم این معامله‌ها ٩٩١ هزار تن بوده است.

وی با بیان این که حجم محدودی معامله گازها و خوراکها در بورس کالا انجام می‌شود گفت: ارزش معامله این محصولات ٢۶٠ میلیارد تومان به حجم ١٨٠٠ هزار تن بوده است.

مدیر عامل بورس کالای ایران افزود: ٧ پالایشگاه و حدود ٣٠ مجتمع پتروشیمی و نیز ٣٥ تولید کننده قیر و عایق های رطوبتی محصولات و فرآورده‌های خود را بطور منظم در بورس کالا عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: همکاری و تعامل خوبی با عرضه کنندگان مورد اشاره وجود دارد و بورس کالا آمادگی دارد تا همکاریهای خود را با تولیدکنندگان محصولات و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی افزایش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر