خبرگزاری کار ایران

حسین راغفر درگفتگو با ایلنا:

برخورد قاطع با فساد مهر تاییدی بر سلامت نظام حاکم بر کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۰۷

یک تصور اشتباه وجود دارد مبنی بر اینکه عیان شدن فساد‌ها موجب تضعیف نظام خواهد شد در صورتی‌که در همه جای دنیا برخورد قاطع حکومت با فساد مهر تاییدی بر سلامت نظام حاکم بر کشور است.

یک کارشناس اقتصادی گفت: باید ابزارهای نظارتی و کنترلی در درون نظام برای شناسایی و برخورد با مفسدین وجود داشته باشد، لذا برخورد با مفسدین موجب تقویت نظام خواهد شد.

حسین راغفر، کار‌شناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه باید به صورت شفاف در مورد معوقات بانکی اطلاع رسانی شود، گفت: یک تصور اشتباه وجود دارد مبنی بر اینکه عیان شدن فساد‌ها موجب تضعیف نظام خواهد شد در صورتی‌که در همه جای دنیا برخورد قاطع حکومت با فساد مهر تاییدی بر صحت نظام حاکم بر کشور است.

وی افزود: باید ابزارهای نظارتی و کنترلی در درون نظام برای شناسایی و برخورد با مفسدین وجود داشته باشد، لذا برخورد با مفسدین موجب تقویت نظام خواهد شد.

این کار‌شناس اقتصادی محاکمه عاملان فساد که در سمت‌های بالای دولتی قرار دارند را الزامی دانست و تصریح کرد: تخلفات بزرگ دولت نهم و دهم در تخصیص اعتبارات بانکی به اشخاص خاص و نقش معاون رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی و مدیر عاملان بانکی بر کسی پوشیده نیست، فراخواندن این افراد و مجازات آن‌ها در صورت اثبات خطا موجب اعتماد نظام و بهبود محیط کسب‌وکار خواهد شد.

راغفر با بیان این مطلب که تعداد زیادی در دستگاه‌های دولتی و قوای مختلف مقننه، قضائیه و مجریه آلوده به فساد هستند، افزود: برخورد مناسب با مفسدین موجب اعتماد بخش خصوصی، ورود سرمایه‌های داخلی و خارجی به تولید کشور و در ‌‌نهایت خروج از رکود و رسیدن به رشد اقتصادی مثبت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز