خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت:

ترافیک شهری با وضعیت موجود باید مدیریت شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۵۸

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت عرض کم خیابانهای شهر رشت را از مشکلات مهم این شهر عنوان کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت، عرض کم خیابان‌های شهر رشت را از مشکلات مهم این شهر عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، شاهرخ طلیسگر در جلسه شورای ترافیک گیلان با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر رشت تصریح کرد: معابر شهر رشت مربوط به یک‌صد سال گذشته است و ترافیک شهری باید با وضعیت موجود مدیریت شود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی اولویت نخست شهر رشت است، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی با برنامه زمانبندی شده باید در شهر رشت تقویت شود.

این مسئول اشاره به راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس در شهر رشت افزود: خط ویژه اتوبوس در دو مسیر در رشت راه‌اندازی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت مرحله نخست راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس در شهر رشت را از میدان شهرداری تا میدان مصلی عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس در مسیر میدان مصلی میدان گیل در مرحله دوم انجام می‌شود.

طلیسگر مسیرهای شهر رشت را به صورت دایره‌ای خواند و بیان کرد: تنها در منطقه گلسار خیابان‌ها به صورت شطرنجی است.

وی با بیان اینکه طرح خط ویژه اتوبوس شهری در شهرداری، شورای شهر و شورای ترافیک شهرستان رشت به تصویب رسیده است، تصریح کرد: تمهیدات دیگری در کنار خط ویژه اتوبوس با پلیس راهنمایی و رانندگی برای شهر رشت اندیشیده شده است.

این مسئول از فعالیت ۳۳ درصدی خودروهای شخصی در شهر رشت خبر داد و اظهار کرد: فعالیت خودروهای مذکور طبق استانداردها باید بسیار پایین‌تر باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت به فعالیت ۴۸ درصدی تاکسی‌ها در این شهر اشاره کرد و افزود: استاندارد فعالیت تاکسی‌ها در شهر رشت ۲۵ درصد است و فعالیت بیشتر تاکسی‌ها یکی از عوامل ترافیک در این شهر محسوب می‌شود.

طلیسگر به خیابان‌های منتهی به میدان شهرداری اشاره کرد و گفت: خیابان حاجی‌آباد تا میدان شهرداری تنها مسیر ویژه برای تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تردد تاکسی و اتوبوس در مسیر میدان صیقلان تا میدان شهرداری، بیان کرد: ورود خودروهای شخصی به محدوده بافت مرکزی شهر رشت محدود می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت به مطالعات طرح جامع این شهر اشاره کرد و یادآور شد: مطالعات مذکور نشان می‌دهد وضعیت حمل و نقل در شهر رشت دارای وضعیت نامطلوبی است.

این مسئول با بیان اینکه ۹ درصد خدمات حمل و نقل شهر رشت با اتوبوس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ۸.۵ درصد خدمات حمل و نقل شهر رشت با مینی‌بوس انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز