خبرگزاری کار ایران

یادواره شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۲۵

این مراسم با حضور تعدادی از فرماندهان و مسوولان عالی رتبه نهاجا و خانواده این شهید سرافراز در پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد برگزار خواهد شد.

یادواره شهید سرلشکر خلبان «حسین لشکری» امیر سرافراز نیروی هوایی ارتش امروز(پنجشنبه) ۲۳ مرداد برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، این مراسم با حضور تعدادی از فرماندهان و مسوولان عالی رتبه نهاجا و خانواده این شهید سرافراز در پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد برگزار خواهد شد.

در این یادواره امیر سرتیپ دوم خلبان «حسین خلیلی» از همرزمان شهید لشکری در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

شهید سرلشکر خلبان لشکری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سیدالاسرای» ایران نامیده شده اند، در سال ۱۳۳۱ در استان قزوین چشم به جهان گشود و در تیر ماه سال۱۳۵۶ با درجه ستوان دومی خلبان فارغ التحصیل شد.

شهید لشکری با آغاز جنگ تحمیلی به جمع مدافعان کشور پیوست و پس از انجام ۱۲ماموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در همان اوایل جنگ به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

شهید لشکری در دوران اسارت خود حدود ۱۲ سال به صورت انفرادی زندانی بود و سخت ترین فشارها و شکنجه های روانی و فیزیکی، بازجویی های شدید، بی خوابی، توهین و شوک را تحمل کرد.

این شهید بزرگوار پس از تحمل۱۸ سال اسارت در زندان های نیروهای بعثی عراق در ۱۷ فروردین سال ۱۳۷۷ به خاک وطن بازگشت.

حسین لشکری، که قدیمی ترین آزاده ایرانی در دوران دفاع مقدس بود، پس از تحمل رنج ها و مصائب نزدیک به دو دهه اسارت ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ بر اثر عارضه های ناشی از اسارت در بیمارستان لاله تهران به شهادت رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز