خبرگزاری کار ایران

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه شکایت از اوباما را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۷۷۹

این قطعنامه با ۲۲۵ رای جمهوری خواهان در برابر ۲۰۱ رای دموکرات‌ها تصویب شد و به این معنی است که نمایندگان مجلس نمایندگان می‌توانند تنظیم پیش نویس مدارک حقوقی برای شکایت علیه رئیس جمهوری را آغاز کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را برای شکایت از «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور به دلیل «تعدی از اختیاراتش بر اساس قانون اساسی» تصویب کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی، این قطعنامه با ۲۲۵ رای جمهوری خواهان در برابر ۲۰۱ رای دموکرات‌ها تصویب شد و به این معنی است که نمایندگان مجلس نمایندگان می‌توانند تنظیم پیش نویس مدارک حقوقی برای شکایت علیه رئیس جمهوری را آغاز کنند.

حامیان این طرح می‌گویند که اوباما با تعویق بخش‌هایی از قانون جدید نظام بهداشتی از اختیاراتش فرا‌تر رفته است. جمهوری خواهان به شدت با اصلاح نظام بهداشتی که خریداری بیمه را برای همه شهروندان اجباری می‌کند، مخالف هستند اما در لغو آن موفق نبوده‌اند.

اوباما قطعنامه جدید مجلس را اتلاف وقت خوانده است. وی گفت: ‌ «همه می‌دانند که این یک حرکت نمایشی در عالم سیاست است.»

وی که در کانزاس به سر می‌برد، در اشاره به اقدام های ریاست جمهوری گفت: ‌ «اگر آن‌ها(در کنگره) می‌خواهند بیکار بنشینند ما خود راسا اقدام خواهیم کرد. و تاکنون بیش از ۴۰ طرح(استوار بر احکام ریاست جمهوری) ‌ با هدف کمک به خانواده‌های سختکوش اجرا کرده‌ایم.»

جمهوری خواهان در کنگره شکایت می‌کنند که اوباما در موارد متعدد از اختیاراتش فرا‌تر رفته و با صدور فرمان‌های ریاست جمهوری کنگره را دور زده است.

برای مثال آن‌ها اعتراض دارند که اوباما به طور یکجانبه روند اخراج بعضی از مهاجران غیرقانونی جوان را کاهش داده است. مورد دیگر رهایی پنج زندانی ارشد طالبان از گوانتانامو در ازای آزادی یک سرباز آمریکایی بوده است.
«جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان از این قطعنامه حمایت کرده است.

این قطعنامه به طور مشخص به تصمیم اوباما برای دو بار به تاخیر انداختن بخشی از قانون اصلاح نظام بهداشتی - مبنی بر اجبار شرکت‌هایی که از یک حد مشخص بزرگ‌تر هستند، برای دادن بیمه به کارمندانشان - اشاره می‌کند.

در مقابل، اوباما درباره نیات خود برای دور زدن بن بست کنگره در جای ممکن موضع صریحی داشته است.

وی اشاره کرده که مجلس که در اختیار جمهوری خواهان است، حتی از به رای گذاشتن لوایح تصویب شده در سنا خودداری کرده است.

همه روسای جمهور آمریکا از زمان «جورج واشنگتن» تاکنون اقدام به صدور احکام ریاست جمهوری کرده‌اند و اوباما در دوره معاصر در این زمینه از بقیه جلو‌تر نیست.

اوباما در شش سال ریاست جمهوری ۱۸۳ حکم صادر کرده درحالی که «جورج بوش» در هشت سال ریاست جمهوری قبل از وی ۲۹۱ حکم صادر کرده بود.

براساس مطالعه دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا این رقم برای رونالد ریگان ۳۸۱ حکم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز