خبرگزاری کار ایران

همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش بین المللی " از نهضت مشروطه تا ۲۹ بهمن " در تبریز

کد خبر : ۱۸۸۰۷۱

همین مردم که در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ در تبریز حماسه آفریدند، در انقلاب مشروطه هم نقش بسزائی داشتند. در پیوند دادن دو انقلاب مهم می‌توان به تحلیل درست این وقایع بویژه قیام مشروطه پرداخت. / چند تن از اعضای اتحادیه دانشمندان جهان اسلام از کشورهای مصر و ترکیه و عراق و جمهوری آذربایجان و چند کشور دیگر در این همایش حضور خواهند داشت.

دبیر کمیته علمی همایش بین المللی از نهضت مشروطه تا ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این همایش در روز ۱۴ مرداد ماه سالجاری همزمان با صدور فرمان مشروطیت و در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیز جوانپور، نقش وسایل ارتباطات جمعی در زمینه سازی و ظهور نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، نقش مردم تبریز در استبداد و استعمار ستیزی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی تطبیقی مبانی نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، شخصیت‌شناسی و رفتار‌شناسی رهبران نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، بازیابی هویت اسلامی – ایرانی نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، نقش آموزه‌های شیعی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و نقش رهبری علما و فقهای دینی، تعامل و تقابل علما و روشنفکران در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، نقش مردم و مجاهدان در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی بررسی مبانی فقهی نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، جایگاه تبریز در بیداری و هدایت مبارزات مردم ایران در نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، بررسی نقش مردم تبریز در بروز نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی از دیدگاه امام و مقام معظم رهبری، دستاوردهای مدنی نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، محورهای اصلی این همایش را اعلام کرد و افزود: تا کنون ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که پس از داوری، مقالات حائز شرایط در این همایش ارائه می‌شود.

وی به حضور تنی چند از اعضای اتحادیه دانشمندان جهان اسلام از کشورهای مصر و ترکیه و عراق و جمهوری آذربایجان و چند کشور دیگر اشاره کرد و گفت: وقوع انقلاب اسلامی بسیاری از تحلیل‌هایی که در پیدایش و علل شکست نهضت مشروطه بیان شده است را شفاف ساخت.

وی با بیان اینکه همین مردم که در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ در تبریز حماسه آفریدند، در انقلاب مشروطه هم نقش بسزائی داشتند که در پیوند دادن دو انقلاب مهم می‌توان به تحلیل درست این وقایع بویژه قیام مشروطه پرداخت افزود: این همایش با استفاده از مقالات محققین و پژوهشگران به این امر مهم خواهد پرداخت تا نقش مردم تبریز در تاریخ معاصر نشان داده شده و عنوان بسار مهمی که مقام معظم رهبری نسبت به آذربایجان داده و فرموده‌اند: آذربایجان سر ایران است بیشتر شکافته شده و این همایش در راستای برنامه‌های هفته نکوداشت تبریز خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز