خبرگزاری کار ایران

عباس علمی در گفتگو با ایلنا:

در صنعت نشر عقب‌گرد کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۴۰

با جمعیت ۷۰ الی ۸۰ میلیونی کشور این روزها ما ناشرانی داریم که کتاب‌هایی با تیراژ ۵۰۰ الی ۷۰۰ نسخه منتشر می‌کنند که این موضوع در حوزه صنعت نشر؛ عقب‌گرد به نیم قرن پیش است.

مدیر نشر البرز گفت: در حوزه نشر و کتاب ما ۵۰ الی ۶۰ سال به عقب رفته‌ایم.

عباس علمی؛ کتابفروش در گفتگو با خبرنگا ایلنا؛ درباره وضعیت نشر و کتاب گفت: وضعیت امروز صنعت نشر اصلا وضعیت خوبی نیست و می‌توان گفت نسبت به سالهای قبل روز به روز بدتر شده است.

وی ادامه داد: هر چند طی یک سال گذشته آمار کتاب‌های مجوز گرفته و انتشار یافته؛ افزایش داشته ولی اقبال به خرید کتاب و کتابخوابی به شدت کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با جمعیت ۷۰ الی ۸۰ میلیونی کشور این روزها در این وضعیت ما ناشرانی داریم که کتاب‌هایی با تیراژ ۵۰۰ الی ۷۰۰ نسخه منتشر می‌کنند که این موضوع در حوزه صنعت نشر عقب‌گرد به نیم قرن پیش است.

وی در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعثایجاد این وضعیت عقب‌گرد شده؛ عنوان کرد: در ایجاد این وضعیت عوامل گوناگونی موثر هستند که به نظر بنده وضعیت اقتصادی ایران و مردم؛ بیشترین تاثیر را داشته و باعت کاهش انگیزه و اقبال به کتاب و کتابخوانی شده است.

کتابفروش در ادامه اضافه کرد: علاوه بر این موضوع نوع سبک زندگی در ایران و جایگاه ماهواره و اینترنت نیز در ایجاد وضعیت رکورد و نبود اقبال برای کتابخوانی موثر هستند.

مدیر نشر البرز درباره کمک و حمایت سیستم دولتی برای رفع مشکلات نشر گفت: تجربه ثابت کرده است که دولت در هر حوزه‌ای که وارد شود باعثهدر رفتن سرمایه‌ها و افزایش هزینه‌ها شده است.

وی اضافه کرد: من معتقدم اتحادیه ناشران به علت تماس و ارتباط بیشتر با ناشران بهتر از دولت و سیستم دولتی می‌تواند در رفع مشکلات صنعت نشر راهگشا باشد.

وی در پایان از انتشار ۱۵ عنوان کتاب جدید برای امسال خبر داد و گفت: کتاب دوجلدی " بدون تو غیرممکن " رضا استادی یکی از بهترین و مهمترین کتاب منتشر شده است که بعد از سالها انتظار موفق به گرفتن مجوز نشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز