خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در چهار ماه آینده به حساب ایران واریز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۷۳

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه بامداد شنبه در پایان مذاکرات وین ۶ در جمع خبرنگاران ایرانی گفت در ۴ ماه آینده مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد می‌شود. وی افزود: چهار قسط هرکدام به‌مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار و دو قسط هریک به‌مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار است که از اول ماه آگوست دهم مرداد به‌فاصله هر سه هفته، به ایران پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت در ۴ ماه آینده مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد می‌شود.

به گزارش ایلنا، عراقچی، معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه بامداد شنبه در پایان مذاکرات وین ۶ در جمع خبرنگاران ایرانی گفت در ۴ ماه آینده مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد می‌شود. وی افزود: چهار قسط هرکدام به‌مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار و دو قسط هریک به‌مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار است که از اول ماه آگوست دهم مرداد به‌فاصله هر سه هفته، به ایران پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: گام اول توافق ژنو تا ۲۴ نوامبر ۲۰۱۴ به‌مدت چهار ماه تمدید شده است.

عراقچی که نتایج ۱۷ روز مذاکرات وین ۶ را تشریح می‌کرد، اظهار داشت: علاوه بر این، ایران اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد خود را که قبلاً در ۶ ماه اول توافق ژنو به اکسید تبدیل کرده بود، به سوخت راکتور تهران تبدیل می‌کند.

وی افزود: در مدت چهار ماه فقط ۲۵ کیلو تبدیل به سوخت می‌شود ولی مازاد آن طبق برنامه خودمان در ماههای بعد تبدیل به سوخت خواهد شد.

عراقچی تصریح کرد: همچنین پسماند مواد غنی‌شده ایران نیز به‌منظور غنی‌سازی مجدد به اورانیوم طبیعی تبدیل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز