خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان:

درآمد متوسط نظامیان احتمال ارتکاب جرایم مالی را بالا می برد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۴۳

پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های نظامی استان، ۱۱ درصد کاهش یافت / آمار جرایم در نیروهای مسلح بسیار اندک است/ عدم تفویض اختیار بیش از حد به مسوولان مالی و پرهیز از قرار دادن یک فرد به مدت طولانی در مسئولیتی خاص از راهکارهای حذف زمینه‌های ارتکاب جرایم مالی است.

اصفهان – ایلنا: رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان درآمد نظامیان را در حد متوسط اعلام کرد و گفت: به همین دلیل احتمال ارتکاب جرایم مالی، تهدیدی جدی برای آنان است و این موضوع یکی از انگیزه‌ها و توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان نظام به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم مهرانفر ظهر دوشنبه در نوزدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با موضوع بررسی علل و عوامل ارتکاب جرایم مالی و ارائه راهکارهای موثر برای پیشگیری از وقوع آن، افزود: اقتدار و موفقیت هر کشور، مرهون استقلال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی آن کشور است.

وی با اشاره به نقش استراتژیک و کلیدی مسائل اقتصادی در هر جامعه، تصریح کرد: هرگونه معضل، خلا و انحراف در مسائل اقتصادی، اعتماد عمومی را سلب کرده و کشور را با چالشی جدی روبرو می‌کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان موضوعات مورد بررسی در مجمع امسال را علل و عوامل ارتکاب جرایم مالی و ارائه راهکارهای موثر برای پیشگیری از وقوع آن در هشت عنوان مجرمانه شامل اختلاس، رشا و ارتشاء، اخذ پورسانت، تحصیل مال از طریق نامشروع، سرقت و فروش اموال و اشیای نظامی، تبانی در معاملات دولتی، استفاده غیرمجاز از اموال دولتی و سهل انگاری منجر به ایراد خسارت به اموال دولتی دانست و گفت: خوشبختانه آمار جرایم در نیروهای مسلح بسیار اندک است و آمار نشان می‌دهد تعداد پرونده‌های وارده به دادگاه‌های نظامی استان در سال ۹۰ نسبت به سال قبل از آن ۶/۱۲ درصد کاهش یافته؛ همچنین این آمار در ۷ ماه‌ امسال نسبت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳/۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی از تلاش برای راسندن آمار وقوع جرایم در میان نیروهای مسلح به صفر خبر داد و ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه می‌توان از رسوخ آلودگی مالی در میان جامعه نیروهای مسلح جلوگیری کرد.

شاغلان در نیروهای مسلح باید سالم‌ترین افراد باشند

همچنین معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح در این نشست، نیروهای مسلح را پناهگاه استوار مردم توصیف کرد و گفت: به همین دلیل شاغلان در نیروهای مسلح باید از سالم‌ترین افراد جامعه باشند و بسترهای ارتکاب جرایم مالی در میان این افراد بایستی به طور کامل برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق برگزاری مجامع پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح را یکی از مهم‌ترین جلسات کشور در راستای اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح دانست و تاکید کرد: برگزاری این مجامع بدین معنا نیست که وقوع جرایم در سطح نیروهای مسلح زیاد است بلکه ما معتقدیم که شاغلان در نیروهای مسلح باید از سالم‌ترین افراد باشند و این نظر در همه نظام‌های دنیا پذیرفته شده است.

وی با اشاره به جایگاهی که امیرالمومنین (ع) برای نیروهای مسلح تعریف کرده، ادامه داد: ایشان همواره توصیه می‌کردند که فرماندهان را از میان کسانی برگزینید که دیر‌تر عصبانی ‌شوند، عذرپذیر باشند و بر ناتوانان رحم کنند.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح حساسیت جرایم و مسائل مالی مانند رشوه و اختلاس را برای قانونگذاران در تمام دنیا بیشتر دانست و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، افرادی را که در معاملات و مزایده‌ها به دنبال پورسانت هستند، افرادی مفسد می‌دانند.

وی دلیل ارتکاب جرایم مالی را فراهم بودن بستر ارتکاب آن جرایم عنوان کرد و افزود: اشراف فرمانده نسبت به مسائل مالی مجموعه تحت فرماندهی خود، عدم تفویض اختیار بیش از حد به مسوولان مالی، استفاده از کار‌شناسان مالی خارج از مجموعه به صورت غیر مترقبه برای رسیدگی به حساب‌های مالی و پرهیز از قرار دادن یک فرد به مدت طولانی در مسوولیتی خاص از راهکارهای حذف زمینه‌های ارتکاب جرایم مالی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز