خبرگزاری کار ایران

آموزش‌های مهارتی در بیش از ۶۰۰آموزشگاه آزاد کرمان ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۲۳

کلیه مراکز دولتی و بیش از ۶۰۰آموزشگاه آزاد تحت پوشش برای ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان در اوقات فراغت تابستان آمادگی دارد.

معاون آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: در گذشته در زمینه های مختلف مهارت هایی به دانش آموزان در ایام فراغت داده می شد که براساس آن حتی بچه‌ها شغل خود را با آن انتخاب می کردند و تابستان و اوقات فراغت پایه ای برای انتخاب شغل محسوب می شد.

به گزارش ایلنا از کرمان, جهانگیری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در جامعه امروزی که مدرنیته شده است از مهارت‌ها دور شده‌ایم و افراد دیگر با شغل شناخته نمی‌شوند و در نهایت ما باید از مدرنیته شدن استفاده کنیم و در تابستان یک زنگ اوقات فراغت نیز داشته باشیم و از آنجا بچه ها را سوق دهیم به سوی مهارت‌هایی که مورد نیاز جامعه است.

وی تصریح کرد: همه دانش آموزان می توانند در دوره تعطیلی مدارس در واحدهای صنفی مختلف مهارت های مورد دلخواه و علاقه شان را کسب کنند و اداره فنی و حرفه ای نیز آن ها را تحت پوشش بیمه قرار می دهد. بنابراین اصناف مختلف نباید ترس از بیمه شدن افراد در صنف مربوطه را داشته باشند چرا که این مسئله با تامین اجتماعی حل شده است.

جهانگیری طی یک جمع بندی از جلسه شورای آموزش و پرورش مصوبه های تصویب شده را به شرح ذیل اعلام کرد: مصوبه اول تشکیل کارگروه یا کمیته از دل شورا و راه اندازی آن که در آن ساختار و شرح وظایف و فعالیت‌ها و اقدامات برنامه ریزی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه دوم به فرمانداران سراسر استان طی نامه ای این صورت جلسه اعلام می گردد تا این مصوبات و فعالیت‌ها و کارگروه و شرح وظایف را نیز در آنجا هم دنبال کنند.

وی گفت: سومین مصوبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز زیر نظر فنی و حرفه ای استان کرمان می باشد که آموزش‌های لازم انجام و گواهینامه مربوط به مهارت نیز کسب خواهد شد.

وی اظهار داشت: چهارمین مصوبه این است که کلیه دستگاه‌هایی که متولی فرهنگ هستند به طور جدی فعال باشند و آموزش‌های ورزشی و عقیدتی و علمی و فرهنگی همه یک پکیج کامل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز