خبرگزاری کار ایران

اربیل ادعای فروش نفت به رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۸۶

سخنگوی اقلیم کردستان عراق در پاسخ به اتهامهای بغداد، مبنی بر فروش نفت خام به رژیم صهیونستی و متضرر کردن ۳۴ میلیون دلاری این کشور گفت: اقلیم کردستان عراق به صورت مستقیم، نفت خام خود را به هیچ دولتی نفروخته است.

سخنگوی اقلیم کردستان عراق با تکذیب خبر فروش نفت خام به رژیم صهیونیستی گفت: اربیل هیچ محموله نفتی به رژیم صهیونیستی نفروخته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه خبری الجزیره، صفین دیزایی، سخنگوی اقلیم کردستان عراق در پاسخ به اتهامهای بغداد، مبنی بر فروش نفت خام به رژیم صهیونستی و متضرر کردن ۳۴ میلیون دلاری این کشور گفت: اقلیم کردستان عراق به صورت مستقیم، نفت خام خود را به هیچ دولتی نفروخته است.

وی افزود: نفت خام این منطقه، توسط برخی شرکتها که در بورس جهانی نفت حضور دارند، خریداری شده است و ما به عنوان اقلیم کردستان عراق با هیچ دولتی معامله نکرده ایم.
دیزایی تصریح کرد: شرکتهای که نفت ما را خریداری کرده اند، بر اساس سفارشهای دریافتی خود مقصد نهایی محموله را مشخص می کنند، و اربیل در این میان نقشی ندارد.

گفتنی است رویترز روز جمعه(۳۰ خرداد ماه) با استناد به سیستم ردیابی نفتکش اس. سی. اف التای، اعلام کرده بود که این کشتی حامل نفت خام اقلیم کردستان عراق در بندر عسقلان بار خود را تخلیه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز