خبرگزاری کار ایران

به منظورجلوگیری از تکرار حوادثگذشته؛

مشکلات و نواقص اتوبوس های اسکانیا بررسی و حل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۶۳

در پی بروز آتش سوزی در تعدادی از اتوبوس های اسکانیا، شرکت تولید صنعتی عقاب افشان(اسکانیا) بر آن شده است با همکاری سازمان حمل و نقل و راهداری کشور، سیستم ایمنی و فنی این اتوبوس ها را مورد بازبینی قرار دهد تا از بروز حوادثاحتمالی جلوگیری کند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل وپایانه های استان اصفهان گفت: با فراخوانی که از ۱۸ خرداد ماه از سوی شرکت تولیدی صنعتی عقاب افشان(اسکانیا) اعلام شده است، رانندگان اتوبوس های اسکانیا در اصفهان می توانند اول مهر ماه سال جاری برای بازبینی و کنترل تجهیزات اتوبوس های خود و رفع مشکلات آن به نمایندگی این شرکت در استان مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ باقر کیانی با بیان اینکه در این برنامه روزانه نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ اتوبوس مورد بازبینی و بازرسی قرار می گیرد ادامه داد: شرکت عقاب افشان به منظور مشخص کردن اتوبوس های دارای نواقص فنی که توسط افراد غیر متخصص تعمیر شده اند و اکنون دارای مشکل هستند، اقدام به طراحی ۳ نوع برچسب سفید، زرد و قرمز کرده است.

وی در این باره ادامه داد: بر اساس معیار این برچسب ها، اتوبوس هایی که بتوانند استاندارد های لازم را کسب کنند واجد برچسب سفید خواهند شد و اتوبوس هایی که به دلیل دستکاری های احتمالی راننده و مالک دچار اشکالاتی شده است به میزان مشکلات به وجود آمده برچسب زرد و یا قرمز دریافت می کنند و تا رفع کامل این نواقص از فعالیت آنان در جاده های کشور جلوگیری می شود.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل وپایانه های استان اصفهان اذعان داشت: تمامی ناوگان اتوبوس های اسکانیا تا اول مهر ماه سال جاری فرصت دارند برای بازبینی به نمایندگی شرکت عقاب افشان واقع در اصفهان مراجعه و نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام نمایند.

کیانی با بیان اینکه این فراخوان با زمان بندی محدود برای مدل های مختلف اسکانیا ابلاغ شده است گفت: با توجه به زیر ساخت هایی که در استان اصفهان وجود دارد رانندگان اصفهانی می توانند بدون توجه به زمانبندی ابلاغ شده برای بازبینی اتوبوس های خود و رفع مشکلات آن اقدام کنند.

وی آخرین مهلت برای رفع مشکلات اتوبوس ها را ۱۵ پس از بازرسی های انجام شده عنوان کرد و اذعان داشت: اتوبوس هایی که فاقد برچسب سفید باشند توسط شرکت عقاب افشان شناسایی و به ادارت کل حمل و نقل استان ها معرفی شده و با ابطال کارت هوشمند ناوگان مسافر بری آنها از ادامه فعالیت آنها در چرخه حمل و نقل کشور جلوگیری خواهد.

کیانی به مالکین، رانندگان و مدیران شرکت های حمل و نقل توصیه کرد در زمان تعیین شده نسبت به بازبینی و رفع نواقص احتمالی اقدام کرده و برای انجام تعمیرات اساسی بر روی اتوبوس و برای خرید تجهیزات و قطعات مورد نیاز به نمایندگی های شرکت تولید صنعتی عقاب افشان مراجعه کنند.

مدیر شرکت تولید صنعتی عقاب افشان(اسکانیا) با اشاره به اینکه علاوه بر بازبینی و بازرسی سیستم های ایمنی و فنی و ساختار فنی بدنه اتوبوس ها مورد بررسی و معاینه فنی قرار می گیرد گفت: بیشترین مشکلات بررسی شده مربوط به کار گذاشتن باک های اضافی برای حمل سوخت بیشتر، نصب چراغ های LED و فیوز های اضافی در جعبه خواب توسط رانندگان بوده است.

احمد مودت تصریح کرد: از هزار دستگاه اتوبوس فعال در جاده های استان اصفهان تاکنون بیش از ۱۱۰ اتوبوس برای معاینه و رفع نواقص به نمایندگی های این شرکت مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۵ درصد برچسب سفید، ۶۱ درصد برچسب زرد یا مشروط و ۱۵ درصد برچسب قرمز دریافت کرده اند.

گفتنی است با توجه به اینکه بازرسی و بازبینی اتوبوس اسکانیا توسط شرکت عقاب افشان به صورت سراسری اعمال گردیده است این فرصت فراهم شده است که رانندگان و مالکان اتوبوس های اسکانیا برای بررسی و رفع مشکلات احتمالی اتوبوس های خود از ۱۸ تا اول مهر ماه سال جاری به نمایندگی های شرکت عقاب افشان اسکانیا در سراسر کشور مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز