خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی گیلان؛

اساتید موسیقی کشور حرف‌های ناگفته زیادی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۹۷۰

آثار سخیف و مبتذل در همه دنیا در حال انتشار است و سایت‌ها و فضاهای مجازی در سراسر دنیا با اهداف ضد فرهنگی وهنری روز به روز گسترده‌تر می‌شوند و ما در مقابلش یک جوی باریک نداریم که همیشه فعال باشد.

همایون سلیمی دبیرکل و رئیس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان گیلان در جمع اعضای صنف موسیقی در گیلان عنوان داشت: به راستی که این روزها، روزهای تعارف نیست و صریح باید درباره موسیقی نواحی واقوام سخن گفت. جوانان، این دوره اقبال بسیاری به انواع موسیقی در کشور دارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، وی افزود: در سطح جهانی هم، موسیقی در کنار سینما و ریاضیات و فوتبال، جزو زبان‌های بین المللی جدید حساب می‌شوند؛ زبان‌هایی که کشورهای مدعی تمدن و فرهنگ، باید بر آن ها احاطه پیدا کنند تا بتوانند حرف‌هایشان را در سطحی جهانی عنوان کنند.
سلیمی بیان ادشت: زمانی درباره هنر با نفوذ سینما هم این حرف و حدیثها وجود داشت که با اهتمام سینماگران جدی و متعهد، این شائبه های هنری تا حدودی حل شد و حالا می توان به این امیدوار بود که سینما، ابزاری است در دست ما و اهل این حرفه برای عرض اندام در جنگ نرم و مقابله با انواع تهاجم فرهنگی چرا در مورد موسیقی این کار را نکنیم؟ موسیقی را هم می توان تقسیم کرد: موسیقی جدی و متعهدانه و موسیقی آزاد. چرا اتفاقی که در سینما رخ داده است، در موسیقی قابلیت اجرا ندارد.
وی تصریح کرد: هنوز اساتید موسیقی کشور هزاران حرف تا گفته در حوزه موسیقی فاخر و تاثیر گذار دارند که باید با یک حمایت درست دست این اساتید را گرفت.
وی در ادامه عنوان داشت: آثار سخیف و مبتذل در همه دنیا در حال انتشار است و سایت‌ها و فضاهای مجازی در سراسر دنیا با اهداف ضد فرهنگی وهنری روز به روز گسترده‌تر می‌شوند و ما در مقابلش یک جوی باریک نداریم که همیشه فعال باشد.
سلیمی افزود: این کم‌کاری‌های ما در حوزه حمایت از موسیقی ملی و موسیقی نواحی ایران به آن‌ها نمی‌گوید که کار نکنند ولی برعکس این جریان‌ها قوی‌تر فعالیت می‌کنند.
وی جذب خوانندگان ایرانی وجوانان تازه کار در بخش خوانندگی موزیک در برنامه‌های مختلف ماهواره‌ای که فاقد مجوز وزارت ارشاد است و نبود شبکه های فارسی زبان دارای مجوز فعالیت از وزارت ارشاد با نگاه داخلی و غیره را یک هشدار جدی دانست و بیان داشت: برای مقابله با این تهاجم عظیم فرهنگی نیاز به حمایت مادی و معنوی در حوزه برنامه سازی صوتی یعنی همان خط تولید موسیقی فاخر با قدرت جذب مخاطب بین الملی داریم.
سلیمی بیان داشت: ما در داخل کشور و در اکثر استان‌ها دارای هنرمندانی هستیم که اگر دوباره فعالیت‌های خود را از سر بگیرند می‌توانند فعالیت مناسب در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن از خود نشان دهندولی افسوس که تا زمان باقیست مسولین فرهنگی از فرصتهای ایجاد شده برای مقابله با تهاجم فرهنگی وجنگ نرم استفاده نمی کنند.
دبیرکل صنف موسیقی گیلان تاکید کرد: با نشستن و تماشا کردن، این اوضاع نابسامان هنری اتفاقی نخواهد افتاد، باید به همراه هنرمندان متعهد موسیقی برخاست و در جریان کارها مداخله ای کارگشا کرد.
وی گفت؛ مادامی که منتظر بنشینیم و موسیقی را به حاشیه برانیم شکست خورده حوزه موسیقی خواهیم بود، آن هم در حالی که جوانان ما این قدر انواع موسیقی گوش می کنند و غربی ها، ساعت به ساعت در حال تولید محصولات جدیدی با کیفیت بسیار بالا در این حوزه هستند.
سلیمی گفت: این کار، مستلزم پذیرش موسیقی به عنوان یک واقعیت بیرونی در جامعه امروزی است و بعد از پذیرش این نکته، می‌توان آن را گرفت و به راحتی هضم کرد و به شکلی که خواست درآورد.
وی اظهار داشت: مساله اینجاست که ما هنوز به مرحله پذیرش این حوزه اصلا نرسیده ایم و هنوز به مقوله موسیقی به عنوان یک موضوع مبهم و غیر تاثیر گذارنگاه می‌کنیم.
سلیمی بیان داشت: آیا موسیقی فیلم محمد رسول الله(ص) بد است؟ یا موسیقی از کرخه تا راین؟ یا موسیقی سریال حضرت علی(ع)؟ یا ده ها و صدها نمونه ناب دیگر؟ اگر بد نیست، پس چرا برای تولید بیشتر و روشمند آن ها، ساختار لازم را آماده نکنیم؟ و ساختار لازم، در سایه اصلاح نگاه ها و دیدگاه ها به دست خواهد آمد، همان طور که در مورد سینما، علوم بنیادین و… مطرح شد و خوب جواب داد.
همایون سلیمی تصریح کرد: متأسفانه بعضی از استان‌ها ی کشور نسبت به موسیقی محلی خودشان بی‌توجهی و کم لطفی می‌کنند و اگر مدیران کل ارشاد استان‌ها با همکاری استانداری‌های استان‌ها از نظر حمایت مادی و معنوی به تولید آثار هنری و تجاری موسیقی فاخر توجه کنند این مشکل به وجود نمی‌آید و لذا انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان گیلان از مسئولان استانی ارشاد استان‌های کشور دوستانه می خواهید که این بعد فرهنگی را نادیده نگیرند چرا که در صورت عدم توجه در جبهه نرم خاکریزها و تمام سنگرها مقابله با تهاجم فرهنگی را یکی پس از دیگری و به راحتی به دشمن فرهنگی واگذار خواهیم کرد.
وی افزود؛ موسیقی اقوام و نواحی یک خاکریز و سنگر بسیار مهم است و اگر این را تقویت وحمایت کنیم در مقابل تهاجم فرهنگی وجنگ نرم بهتر می‌توانیم با هجمه های دشمنان فرهنگی مقابله جدی کنیم.
در پایان دبیرکل انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان گیلان از وزیر ارشاد و معاونت هنری وزارت ارشاد خواست تا توجه ویژه ای به هنرمندان ومدیران انجمن های صنفی هنرمندان موسیقی که با مجوز وزار ت کار برای استیفای حقوق صنفی وهنری اهالی موسیقی ودیگر صنوف هنری کشور مبادرت به تاسیس این سندیکاهای رسمی در طول دو دهه گذشته نموده اند داشته باشند و با تامین بودجه مالی وحمایت معنوی از این نهادهای قانونی حوزه هنر کشور حمایت لازم را به عمل آوردند چرا که بی توجهی وزارت ارشاد به انجمن های صنفی هنرمندان موجب دلسردی اهالی موسیقی ودیگر صنوف قانونی هنر در کشور میشود چون که انجمن های صنفی می توانند به عنوان سندیکا شغلی وهنری نقش مهمی در بسیج هنرمندان با تهاجم فرهنگی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز