خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه آموزش و پرورش گیلان:

دبیرستانی ها از ۱۷ خرداد ماه برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۱۴۸

از تمامی مدیران مدارس خواست تا دانش آموزان میان پایه را بدون حضور اولیاءدانش آموزان، ثبت نام کنند.

درنشست مشترک ستادهای اجرایی ثبت نام و نظارت اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان از دانش آموزان دبیرستانی خواسته شد تا از تاریخ ۱۷ خرداد ماه جهت ثبت نام به مدارس مراجعه نمایند.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان، دومین نشست ستادهای ثبت نام و نظارت اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور معاونین ابتدایی و متوسطه اداره کل، رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل، مشاور اجرایی مدیرکل و سایر اعضاء تشکیل و دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان مورد بحثو بررسی قرار گرفت.
میرشجاع حسینی رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان در مدارس، به بیان چگونگی اجرای ضوابط و مقررات ثبت نام پرداخت و اظهار داشت: امیدواریم با اجرای کامل دستورالعمل ثبت نام در مدارس بتوانیم رضایت خاطر والدین و دانش آموزان را فراهم نماییم.
وی با اشاره به اینکه برای ثبت نام دانش آموزان میان پایه در مدارس نیازی به حضور والدین نیست، از تمامی مدیران مدارس خواست تا دانش آموزان میان پایه را بدون حضور اولیاءدانش آموزان، ثبت نام نمایند.
حسینی گفت: مدیران مدارس موظفند هنرجویان هنرستانها را بدون لحاظ نمودن محدوده جغرافیایی ثبت نام نمایند.
وی اضافه نمود: در این زمینه مدیران مدارس باید دانش آموزان را با رشته های مختلف هنرستانها آشنا سازند و راهنمایی های لازم را به آنها ارائه دهند.
رئیس اداره ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش گیلان بر ساماندهی مراکز آموزشی قبل از شروع ثبت نام از نظر جنسیت، نوع مدرسه و دوره تحصیلی تاکید کرد و افزود: مسئولیت حسن اجرای ثبت نام دانش آموزان با مسئولیت معاونین آموزش متوسطه ادارات خواهد بود واداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش به عنوان دبیر ستاد نظارت برثبت نام فعالیت می کند و در شهرستانها نیز کارشناسان ارزیابی عملکرد وظیفه نظارت را برعهده خواهند داشت.
حسینی خاطر نشان ساخت: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیردولتی، شاهد، ایثارگران، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی براساس دستورالعمل ارسالی به مدارس صورت خواهد گرفت.
وی از مدیران مدارسی که با رعایت قانون مجاز به دریافت شهریه و کمک های مردمی هستند، خواست تا از دریافت هر گونه وجه نقد، چک حامل و چک پول اعم از مدارس دولتی و غیردولتی خودداری نمایند.
وی افزود: ضروری است کلیه وجوه دریافتی از مدارس به حساب مدرسه واریز و چک های صادره توسط اولیا هم در وجه مدرسه صادر شود.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد تاکید کرد: ادارات آموزش و پرورش محدوده مدارس را براساس تراکم جمعیتی و ظرفیت مدارس تعیین و ابلاغ نمایند.
وی یادآوری کرد: دریافت هر گونه شهریه و کمک هزینه تحصیلی به استثنای وجوه مربوط به بیمه و کتب درسی هنگام ثبت نام در مدارس دولتی در فصل ثبت نام ممنوع است و براساس اجرای ماده ۱۱ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و آئین نامه مصوب دریافت وجوه اهدایی که توسط والدین بصورت داوطلبانه به مدارس اهدا می شود به شرطی که در وقت ثبت نام دریافت نشود، بلامانع دانست.
حسینی افزود: در راستای اطلاع رسانی صحیح به اولیای دانش آموزان و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع ستادهای ثبت نام و نظارت استان در فصل ثبت نام در تمامی ایام هفته جهت پاسخگویی به سوالات دانش آموزان و والدین آمادگی دارند و اولیا می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای ۰۱۳۱۳۲۲۴۸۷۶ دبیرخانه ستاد نظارت بر ثبت نام و ۰۱۳۱۳۲۲۹۵۲۷ستاد اجرایی ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان تماس حاصل نمایند.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گیلان، خاطر نشان ساخت: به منظور حسن اجرای دستورالعمل ثبت نام، ناظران استانی و شهرستانی با حضور در ستادهای ثبت نام مدارس بر نحوه اجرای هرچه بهتر دستورالعمل فوق نظارت خواهند داشت.
وی در پایان یادآور شد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از تاریخ اول خرداد ماه ۹۲ آغاز شده است و دانش آموزان دبیرستانی دوره اول و دوم از ۱۷ خرداد ماه تا ۱۸ تیر ماه می توانند ثبت نام به مدارس مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز