خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه:

سیاست دولت یازدهم تعامل مثبت و قانونی با احزاب است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۱۵۵

تعامل مثبت و قانونی با احزاب، سیاست دولت است و ما در پی تقویت احزاب و ارتباط با آنان هستیم و اقدامی غیر از این، خارج از چهارچوب‌های سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه استانداری کرمانشاه به احزاب و گروه‌ها، قانونآ و طبیعتآ چیزی غیر از نگاه دولت تدبیر و امید نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از استان کرمانشاه، امیر شاه‌آبادی گفت: ما معتقدیم که احزاب قانونمند و منسجم و مدون می‌توانند در فرایند‌های جاری استان و کشور نقش مثبت و مهمی ایفا کنند. به عبارت دیگر تلطیف روابط دولت و مردم و پالایش خواست‌ها و انعکاس روشن مطالبات مردم، منطبق با اصول و قوانین، از جمله کار ویژه مهم احزاب است که ما به آن باور داریم.

وی بیان داشت: نگاه ما به احزاب‌‌ همان نگاه رئیس محترم جمهوری به احزاب است که در اولین دیدارهای خود با استانداران گفتند ««این دولت در پی تقویت احزاب قانونی است و همه باید از این موضوع حمایت کنند، بدون آنکه بخواهند بین آن‌ها تفاوت قائل شوند».

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه به وضعیت کنونی احزاب در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: به باور من احزاب استان، چه احزاب مستقل و چه شاخه‌های شهرستانی مستقر در استان، در ۸ سال دولت قبل و خصوصا در ۴ سال پایانی آن وضعیت متفاوتی را تجربه کرده‌اند. علیرغم آنکه حدود یک سال از فعالیت دولت جدید می‌گذرد، کماکان دیوار بی‌اعتمادی در نگاه برخی از احزاب، و خصوصا احزاب اصلاح‌طلب به دولت به طور کلی و نیز از جمله استانداری وجود دارد.

وی تاکید کرد: همچنین همینطور یک آشفتگی و‌‌ رهاشدگی در ساز و کارهای ارتباط قانونی، چه در بحثپرونده‌های احزاب، صدور مجوز و حتی ارتباط جاری با احزاب از قبل به جا مانده است. این دو مقوله از جمله موانع مهمی است که ما می‌توانیم در اسرع وقت برطرف کنیم. که به یک وضعیت اولیه و تا حدودی قابل قبول برگردیم.

شاه آبادی به راه‌های رفع این موانع اشاره داشت و عنوان کرد: یقینا فضا مساعد است، اما اگرچه شاید ایجاد بخش اصلی این مشکلات، با توجه به وضعیت کلی احزاب در کشور ما، به استانداری و دولت برگردد. اما در وضعیت کنونی و با توجه به نگاه مثبت دولت به مقوله احزاب و نیز تاکیدی که دولت محترم بر تقویت احزاب قانونی دارد، بار اصلی بر دوش خود احزاب است که بر اساس کارویژه‌هائی که بر عهده دارند، رفع این مشکلات را خواستار شوند و اینکه حداقل برای تکمیل پرونده و اخذ مجوز‌های قانونی حرکت کنند.

وی با اقدمات انجام گرفته در استانداری برای توسعه احزاب اشاره داشت و افزود: اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه، بر حسب وظیفه‌ای که بر عهده دارد و در راستای اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، چه به صورت مکاتبه و دستورالعمل و چه به صورت حضوری نگاه دولت را برای فرمانداران محترم، به عنوان متولیان انجام امور صدور مجوز فعالیت قانونی احزاب، تشریح کرده و در همین فرصت هم تاکید می‌کنیم که تعامل مثبت و قانونی با احزاب، سیاست دولت است و ما در پی تقویت احزاب و ارتباط با آنان هستیم و اقدامی غیر از این، خارج از چارچوب‌های سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

شاه آبادی گفت: اما بخشی از قضیه هم به خود احزاب و فعالان حزبی بر می‌گردد که باید برای اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند. ما این مسئله را چه به صورت درج اطلاعیه در پورتال استانداری، که به صورت گسترده‌ای در فضای رسانه‌های مجازی و مکتوب استان بازتاب یافت و یقینا شما هم در جریان آن هستید و چه در جریان دیدار‌ها و تماس‌ها با احزاب به فعالان محترم سیاسی و حزبی تاکید کرده‌ایم و یکی از اهداف همین نشست، هم همین مسئله است که انشالله توجه بفرمایند و نسبت به رفع نواقص پرونده و اخذ مجوز قانونی اقدام کنند.

وی افزود: یقینآ این مسئله به سود خود احزاب است، چون رسمیت قانونی پیدا می‌کنند و در مطالباتی که دارند، یک شخصیت قانونی پیدا می‌کنند و از طرف دیگر با این اقدام مروج قانونگرایی خواهند شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید‌‌ همان اندازه که بر تعامل مثبت و احترام به جایگاه احزاب تاکید دارد، بر قانونمندی و احترام به قانون هم تاکید دارد. بنابراین مجددا از این فرصت استفاده کرده و از تمام فعالان حزبی درخواست می‌کنم که با مراجعه به فرمانداری‌ها و یا اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری از نواقص پرونده‌ای خود اطلاع پیدا کنند و در صورتی که مجوز ندارند، با مراجعه به فرمانداری‌ها روند اخذ مجوز را شروع کنند.

شاه آبادی تاکید کرد: دوستان عزیز دقت کنند که صرف داشتن یک معرفی نامه از یک حزب، مجوز فعالیت شاخه احزاب در استان و شهرستان‌های آن نیست و توصیه می‌کنم که وفق قانون احزاب و تشکل‌ها نسبت به اخذ مجوز و تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

وی در پایان گفت: حسن این قضیه این است که در صورتی که در روند اقدامات خود با اعتراض شخصی، اداره‌ای، نهادی و… مواجه شوند، حداقل با بحثجعل عنوان مواجه نخواهند شد. ما در این زمینه مکرر به دوستان عزیزمان تاکید کرده‌ایم و اگرچه تکرار این تاکید گاهی مواقع ممکن است منجر به دلگیری فعالان محترم حزبی شود، اما یقینا هدف ما تقویت احزاب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز