خبرگزاری کار ایران

در مراسم شهادت امام هادی(ع) در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان عنوان شد؛

احیای نرم‌افزاری دین اسلام توسط امام زین‌العابدین(ع) انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۹۶۹

استاد حوزه و دانشگاه گفت: احیای نرم‌افزاری دین اسلام بعد از واقعه عاشورا توسط امام زین‌العابدین(ع) صورت گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه‌ گفت: احیای نرم‌افزاری دین اسلام بعد از واقعه عاشورا توسط این امام همام صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی, امروز در مراسم شهادت امام هادی(ع) در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان اظهار کرد: احیای اسلام ناب محمدی همواره یکی از دغدغه‌های اهل بیت عصمت و طهارت بوده و برای احیای دین از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر وقت زمینه فراهم شده است، اهل بیت عصمت و طهارت نسبت به دعوت مردم به دین اقدام کرده اند، بیان داشت: اهل بیت همواره به دنبال احیای دین بوده و همواره از آن پاسداری کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) بارها برای جهاد به میدان آمدند، اما یارانش وی را تنها گذاشتند، ادامه داد: تربیت یاران موجب شد تا این افراد در زمان قیام امام حسین(ع) به عنوان تربیت شدگان حضرت امام حسن مجتبی در قیام شرکت کنند.

دبیر کل جبهه پایداری با اشاره به توفیقات امام زین‌العابدین در احیای دین اسلام و رسالتی که بعد از واقعه کربلا پیگیری کردند، خاطرنشان کرد: احیای نرم‌افزاری دین اسلام بعد از واقعه عاشورا توسط این امام همام صورت گرفت.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی همچنین با اشاره به نقش امام صادق(ع) در احیای دین اسلام ابراز داشت: در زمان این امام همام، ۴ هزار نفر تربیت شده و ۶ هزار جلد کتاب تدوین شد.

وی بر ضرورت توجه به چهار دستوالعمل امام صادق(ع) برای کسب توفیقات لازم در زندگی تاکید کرد و گفت: دانستم که کار من را کسی دیگری نمی‌تواند انجام دهد، پس مجاهده کردم یکی از این این دستورالعمل‌ها محسوب می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دانستم روزی مرا دیگری نمی‌تواند صاحب شود و دانستم خدا بر من طلوع کرده و از کارهایم باخبر است، پس حیا کردم، افزود: دانستم آخر کارم مرگ است و سپس خود را برای مرگ آماده کردم از دیگر دستوالعمل‌های امام صادق برای کسب موفقیت است.

دبیر کل جبهه پایداری بر ضرورت توجه به دستورالعمل‌های امام صادق(ع) برای کسب موفقیت در زندگی تاکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه، سیاست، اقتصاد و اخلاق اگر بر پایه این چهار دستورالعمل باشد، مشکلات جامعه به شدت کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه توسل به ائمه اطهار(ع) راهگشای مشکلات است، خاطرنشان کرد: با اهل بیت عصمت و طهارت بودن، نعمتی است که باید قدر دان آن بود.

گفتنی است، این مراسم به همت حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز