خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه‌ای مراسم جشن بازیگر مطرح شد:

هژیر آزاد: بودجه را صرف پیشگیری کنیم نه درمان

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۷۶

در مراسم " جشن بازیگر " از یک اثر به صورت گروهی تقدیر می‌شود و چهار هنرمند پیشکسوت نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

رئیس هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر معتقد است: مراسم جشن بازیگر امسال متفاوت از دوره‌های گذشته خواهد بود و هرچه بیشتر بر آثار ملی تاکید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم هژیرآزاد(رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر) ظهر امروز شنبه(۱۳ اردیبهشت ماه) با برگزاری نشست رسانه‌ای برای تشریح برنامه‌های مورد نظر در جشن شب بازیگر ضمن تقدیر از توجه رسانه‌ها به هنر تئاتر اظهار داشت: ما شاهد توجه نسل جوان و رسانه‌ها به هنر تئاتر هستیم اما متاسفانه بازیگران در ستون روزنامه‌ها و یادداشت‌هایی که در خصوص اجرای آثار نمایشی نوشته می‌شود از جایگاه شایسته‌ برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه بازیگران چراغ صحنه‌ها را روشن نگه‌داشته‌اند؛ ادامه داد: آثار نمایشی در سال ۹۲ با استقبال مردم مواجه شدند و ما شاهد بودیم سالن‌ها در دورترین نقاط پایتخت مورد توجه قرار می‌گیرد که جای سپاس‌گذاری دارد.

هژیرآزاد با تاکید براینکه برگزاری مراسم شب بازیگر امسال تفاوت چشم‌گیری با دوره‌های قبل خواهد داشت؛ گفت: شاعران و نویسندگان ایرانی همچون حافظ، ‌ مولانا، سعدی و فردوسی سال‌ها پیش از شکسپیر اندیشه‌های خود را در اختیار ما گذاشتند و بر همین اساس ما باید کسانی را که به هنر ملی توجه می‌کنند مورد تشویق قرار دهیم؛ بنابراین در این دوره آثار ملی حرف اول را خواهد زد.

وی افزود: در این دوره به پشتوانه‌ی شعار تدبیر و امید که در جان ملت ایران طنین‌انداز شد هم صدا با مردم گام پیش گذاشته‌ایم و جشن بازیگر که به دلیل سرخوردگی‌های ۸ سال گذشته به " شب بازیگر " تغییر نام داده بود را بار دیگر به " جشن بازیگر " تبدیل خواهیم کرد.

این بازیگر به رشد جمعیت از دهه ۵۰ تا امروز اشاره کرد و اظهارداشت: باید اقرار کرد امکانات فرهنگی متناسب با رشد جمعیت پیش نرفته و در بخش‌هایی مانند زیرساخت‌های تئاتر با کاستی‌های بسیار دست و پنجه نرم می‌کنیم. ما به پول نیاز داریم ولی کاهش بودجه فرهنگی کشور کمی ما را به سوی ناامیدی سوق می‌دهد که از تدبیر به دور است.

وی دلیل نقص‌های موجود را معطوف به کمبود بودجه دانست و بیان کرد: در انجمن بازیگران خانه تئاتر همه کارها ظرف ۱۰ سال گذشته برمبنای عشق جوانان صورت گرفته است. این جوانان به تئاتر و موسیقی نیاز دارند و ما به دولت‌ها پیشنهاد می‌کینم به جای صرف هزینه برای درمان، بودجه‌های موجود را در بخش فرهنگی و برای پیشگیری هزینه کنند.

هژیرآزاد در انتها به حامی مالی این دوره برگزاری جشن بازیگر اشاره کرد و گفت: در دوره‌های ابتدایی تجربه چندانی در یافتن حامی مالی خصوصی نداشتیم اما برای این دوره از ابتدا دبیرخانه‌ای دائمی در نظر گرفته شد تا کارها منظم جلو برود و آقای تجویدی هم نماینده‌ی یافتن حامی شد که خوشبختانه امروز می‌توانیم عنوان کنیم شرکت سامسونگ پرداخت‌ هدایای هنرمندان برگزیده را برعهده خواهد داشت.

مسعود رحیم‌پور مسئول دبیرخانه برگزاری مراسم سالانه جشن بازیگر با تقدیر از زحمت‌های حمیدرضا آذرنگ در بخش داوری اظهار داشت: آقای آذرنگ پیشنهاد داد به جای پیروی از شیوه داوری گذشته دو گروه متشکل از داوران مرحله نخست و داوران بخش اصلی داشته باشیم تا آثار در دو مرحله مورد ارزیابی قرار بگیرند. بر همین اساس تعداد ۲۰ کارشناس مشخص شد که در مجموع ۳۵ کاندید را از میان ۱۸۰ نمایش معرفی کردند.

وی با بیان اینکه ویژه‌نامه‌ای برای دوره یازدهم جشن بازیگر منتشر می‌شود گفت: طبق روال سال‌های گذشته از چهار هنرمند پیشکسوت قدردانی می‌کنیم که بر همین اساس سعید پورصمیمی و خانم شمسی فضل‌الهی از تهران و رحیم هودی هنرمند اهل شیراز به همراه پری کربلایی از استان اصفهان تقدیر می‌شوند.

رحیم پور در پایان بیان کرد: همچنین طبق نظر هئیت داوران یک اثر از میان چهار گزینه‌ی نمایش " یرما " به کارگردانی دکتر علی رفیعی، " پروانگی " عامر مسافر آستانه، " بین خودمان باشد " کاری از آروند دشت‌آرای و " ریچارد دوم " به کارگردانی مهدی کوشکی به صورت گروهی مورد تشویق قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز