خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی:

بسیاری از کارخانه‌ها با حداقل ظرفیت مشغول فعالیت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۴۸۳

متاسفانه برخی از کارفرمایان بخش خصوصی ۲ الی ۸ ماه است که حقوق کارگران را پرداخت نکرده‌اند و تشکل‌های کارگری از مجرای قانونی پیگیر مطالبات کارگران هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: باید در ایام هفته کارگر حقوق مغفول مانده کارگران از دولت مطالبه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، اسلام صادقی که در اجتماع بزرگ کارگری که به همت خانه کارگر و تشکل‌های کارگری در سالن ورزشی خانه جوان ارومیه برپا شده بود، اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی کارگر، امنیت شغلی کارگران، حذف قراردادهای موقت و سفید امضاء، اجرای مشاغل سخت و زیان آور، یک سان‌سازی حقوق بازنشستگان، توسعه تشکل‌های کارگری حداقل خواسته کارگران از دولت و مجلس است که تاکنون برخی از آن‌ها مغفول مانده است.

این مقام کارگری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات کارگران اشاره کرد و گفت: اغلب کارخانه‌ها با حداقل ظرفیت تولید می‌کنند و به ندرت دیده می‌شود که کارخانه‌ها با تمام ظرفیت اسمی به تولید بپردازند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از کارفرمایان بخش خصوصی ۲ الی ۸ ماه است که حقوق کارگران را پرداخت نکرده‌اند و تشکل‌های کارگری از مجرای قانونی پیگیر مطالبات کارگران هستند.

وی حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه در میان جامعه کارگری را ارزشمند و پشتیبان برای کارگران ارزیابی کرد و گفت: حجت الاسلام مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با حضور خود مایه دلگرمی کارگران شد که امیدواریم حمایت‌های ایشان همیشه بر سر کارگران باشد.

اسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود نظارت بازرسان سازمان کار، تعاون و رفاه اجتماعی را از روند تولید و کارگاه‌ها ضیعف دانست و اظهار داشت: کمبود بازرسان کار و نظارت کمتر بر واحدهای تولیدی صنعتی باعثتضییع حقوق کارگران شده و انشاءاله شاهد بهبودی حوزه روابط کار باشیم.

در پایان این مراسم قطعنامه ۱۷ ماده‌ای قرائت و از کارگران نمونه و بسیجی فعال کارخانجات با اهداء لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز