خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر کرمانشاه:

روزانه ۲۰ هزار نفر در کرمانشاه جویای کار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۰۶

در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار کارگر به صورت پراکنده در برخی از میدان‌های کرمانشاه و دیگر شهر‌های استان هر روز در انتظار کار هستند / طبق بررسی‌های انجام گرفته به علت نبود ساماندهی این بعضی از این کارگران حتی در هفته کمتر از ۲ روز کار می‌‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه گفت: تعداد کارگران ساده در استان کرمانشاه نسبت به استان‌های مرکزی کشور بسیار بیشتر است.

«جواد اکبری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه با اشاره به اینکه خانه کارگر کرمانشاه بیشترین تلاش را برای ساماندهی وضعیت کارگران دارد، گفت: خانه کارگر کرمانشاه به همراه دیگر نهاد‌ها و مدیران به دنبال برنامه‌ای برای ساماندهی به وضعیت کنونی کارگران است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان کرمانشاه در بحثکارگری، ایجاد میدان‌های کارگری در بسیاری از میادین شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان‌های استان است، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار کارگر به صورت پراکنده در برخی از میدان‌های کرمانشاه و دیگر شهر‌های استان هر روز در انتظار کار هستند که طبق بررسی‌های انجام گرفته به علت نبود ساماندهی این بعضی از این کارگران حتی در هفته کمتر از ۲ روز کار می‌‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه گفت: باید ساماندهی کارگران و دسته بندی و طبقه بندی آنان از اولویت‌های اصلی مسئولان استان کرمانشاه باشد، در برخی از استان‌های کشور شاهد این ساماندهی هستیم که این امر می‌تواند مزایای بسیاری برای استان و نیز کارگران و افراد جویای کار داشته باشد.

اکبری عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم کارگران را ساماندهی کنیم از یک سو می‌توانیم باعثجلوگیری از کوچ اجباری کارگران به کلانشهرهای دیگر همانند تهران برای پیدا کردن کار شویم و از سوی دیگر می‌توانیم از پتانسیل‌های کارگران خود کرمانشاه برای انجام پروژه‌های کلان استانی استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز