خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره نگه داری راه‌های کرمانشاه:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ارتقای زیرساخت‌های ایمنی، شرط کاهش پایدار تصادفات در محورهای پرخطر است

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ارتقای زیرساخت‌های ایمنی، شرط کاهش پایدار تصادفات در محورهای پرخطر است
کد خبر : ۱۶۳۷۹۶۷

سرپرست اداره نگه داری راه‌های کرمانشاه خواستار تسریع در تأمین اعتبار شد و گفت: تأخیر در عدم تکمیل پروژه‌های راه‌سازی سنقر و نبود زیرساخت‌های ایمنی در محورهای پرخطر این شهرستان با افزایش تصادفات مواجه‌اند

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، پیمان تدرو، سرپرست اداره نگه داری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه، در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور از شهرستان سنقر، با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در این شهرستان اظهار داشت: «یافته‌های میدانی و گزارش‌های کارشناسی نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از حوادث جاده‌ای در محورهای حوزه شهرستان سنقر ناشی از تأخیر در تکمیل پروژه‌های راه‌سازی است.»

وی با اشاره به نیازهای زیرساختی منطقه افزود: «راه‌های روستایی، محورهای اصلی و معابر بافت تاریخی شهرستان، نیازمند اقدامات فوری در حوزه‌هایی مانند لکه‌گیری، اجرای روکش آسفالت، اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز و نوسازی تجهیزات ایمنی هستند. با این حال، به دلیل عدم تخصیص نامنظم و غیرهدفمند اعتبارات، برخی پروژه‌های عمرانی این حوزه به‌صورت نیمه‌تمام باقی مانده‌اند.»

تدرو ادامه داد: «در سال‌های اخیر چندین پروژه در حوزه راه و شهرسازی تعریف شده که به‌دلیل تأمین نشدن منابع مالی در موعد مقرر، پیشرفت مطلوبی نداشته‌اند. این وضعیت در محورهای حادثه‌خیزی همچون محور بیستون که آمار بالایی از تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده، نگران‌کننده‌تر است.»

سرپرست اداره نگه داری راه‌های استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات اصلاحی انجام‌شده اظهار کرد: «در سال گذشته، دو مقطع از پروژه‌های بزرگراهی که توسط اداره‌کل راه و شهرسازی آغاز شده بود، با استفاده از منابع داخلی و ظرفیت‌های اجرایی اداره‌کل، تکمیل شد. این اقدامات شامل اجرای ۸ کیلومتر نیوجرسی، خط‌کشی، نصب علائم ایمنی، چراغ‌های چشمک‌زن و ارتقای روشنایی مسیر بوده است.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «ارتقای ایمنی راه‌ها صرفاً به احداث فیزیکی مسیر محدود نمی‌شود، بلکه مستلزم اجرای یک رویکرد یکپارچه شامل برنامه‌ریزی مهندسی، تأمین به‌موقع منابع مالی و نظارت دقیق بر اجرای الزامات ایمنی است. تحقق این موارد، تضمین‌کننده کاهش نرخ تصادفات، ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای و بهبود عملکرد شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای خواهد بود.»

شهرستان سنقر؛ سومین شهرستان استان در وسعت راه‌های روستایی

تدرو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «در حال حاضر شهرستان سنقر دارای ۱۳ پروژه مصوب در زمینه راهداری است که شامل طرح‌هایی در زمینه آسفالت، بهسازی و احداث راه‌های جدید می‌شود. این شهرستان مجموعاً ۷۷۲ کیلومتر راه دارد که ۵۵ کیلومتر آن راه اصلی، ۶ کیلومتر راه فرعی و اصلی و حدود ۲۹۰ کیلومتر نیز راه روستایی است.»

وی افزود: «از ۲۹۰ کیلومتر راه روستایی، ۲۰۴ کیلومتر آسفالت‌شده، ۲۱ کیلومتر شوسه و ۶۴ کیلومتر به‌صورت خاکی است. با توجه به مجموع ۴۹۴۹ کیلومتر راه روستایی در سطح استان کرمانشاه دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز