خبرگزاری کار ایران

هشدار پلیس درباره سرقت اطلاعات متقاضیان دریافت یارانه

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۷۱۴

یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری این حوزه فیشینگ است که با راه اندازی سایت‌های جعلی با آدرسی مشابه به آدرس سایت اصلی همراه است.

ایلنا: رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درمورد سرقت اطلاعات متقاضیان دریافت یارانه هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی نیک نفس با اعلام این خبر گفت: با توجه به آغاز ثبت نام اینترنتی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی، ممکن است افراد کلاهبردار با راه اندازی سایت‌هایی جعلی اطلاعات حساس و مهم بانکی هموطنان را به سرقت برده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی قربانیان کنند. پلیس فتا سعی دارد با اطلاع رسانی به موقع و مناسب شاهد به حداقل رسیدن این گونه جرائم باشد و افراد کلاه بردار را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ثبت نام از سرپرستان متقاضی دریافت یارانه نقدی از تاریخ بیستم فروردین و به طور همزمان در سراسر کشور و تنها از طریق سایت اینترنتی www. refahi. ir انجام خواهد شد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا افزود: یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری این حوزه فیشینگ است که با راه اندازی سایت‌های جعلی با آدرسی مشابه به آدرس سایت اصلی همراه است. پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از افراد متقاضی دریافت یارانه می‌خواهد آدرس سایت را در آدرس بار تایپ کنند و از رفتن به دیگر سایت‌هایی که با عنوان‌های مختلف اقدام به ثبت نام می‌کنند خودداری کرده و موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www. cyberpolice. ir گزارش کنند.

سرهنگ نیک نفس به کاربران توصیه کرد: از کپی کردن و رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف ارائه شده خودداری کرده و آدرس سایت مورد نظر را خودشان وارد کنند. بهترین و مطمئن‌ترین منبع اطلاع رسانی رسانه‌های رسمی کشور هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز