خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین:

برج میلاد، میزبان فرهنگ و هنر شهرستان های ورامین و قرچک

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۰۲

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین گفت: نخستین هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با حضور مسئولین، در خصوص هفته ی فرهنگ و هنر در سالن فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین گفت: نخستین هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با حضور مسئولین، در خصوص هفتهٔ فرهنگ و هنر در سالن فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد.
به گزارش ایلنا، اصحاب فرهنگ و هنر و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه و مسئولین شهرستان‌های ورامین و قرچک در یک گردهمایی در سالن اجتماعات فرمانداری ورامین در خصوص هفتهٔ فرهنگ و هنر و حضور در نمایشگاه برج میلاد تهران به هم اندیشی پرداختند.
جعفر کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در این خصوص گفت: با وجود مستندات مکتوب و ابنیهٔ تاریخی و مذهبی‌ای مانند(قلعهٔ ایرج و مسجد جامع ورامین و برج علاءالدوله و تپهٔ فردیس قرچک) که از گذشتگان به مارسیده و همچنین قیام خونین ۱۵ خرداد و ۱۴۰۰ شهید سرافراز و… در بعد از انقلاب اسلامی به رهبریت حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ معاصر، اگر مورخین کمی با دیدی وسیع‌تر به دشت ورامین نگاه می‌کردند، این دشت، از شیراز و خیلی از شهرهای باستانی کم که نداشت، بلکه از آن‌ها جلو‌تر نیز بود.
وی اضافه کرد: حضور هنرمندان، نویسندگان، فرهیختگان و صاحبان اندیشه مطرح کشوری و حتی بین المللی در این شهرستان‌ها(ورامین و قرچک) خود مُبیّن این واقعیت است که دشت ورامین پیشانی تمدن اصیل اسلامی و ایرانی است.
وی ادامه داد: در زمانی که اکثر مردم از بیان حقیقت ولایت امیرالمؤمنین(ع) واهمه داشتند، اولین کتاب شیعی به زبان فارسی توسط یک نفر به نام سید ابوالحسن در ورامین نوشته شد. بزرگ‌ترین نویسندگان و فلاسفه و عرفا ازجمله علامه قطب الدین ورامینی در این شهر می‌زیستند. آنگاه که در بلاد مختلف به فکر غارت و چپاول مردم بودند، در این شهر نوازندگان(شطرقو) برای آسایش همشهریهای خود بفکر اجرای نغمات ناب آسمانی بودند.
کاظمی تسریع کرد: ورامین را به چند دلیل در جهان می‌شناسند؛ اول به بارگاه امامزاده‌های واجب التعظیم(ع)، دوم به قالی طرح مینا خانی و خالدآبادی، سفالهای بی‌نذیر مکشوفهٔ باستانی، هنرمندان و اندیشمندان و نویسندگان ازجمله(سعید وزیری، رحیم مخدومی و…)، قیام ۱۵ خرداد ۴۲ و سرداران شهیدی که نامشان لرزه براندام دشمنان می‌انداخت. اما دریغ که در کشور خود و خصوصاً در استان خود غریب مانده که با تلاش شما هنرمندان و فرهنگیان می‌توان این حق را محقق کنیم.
در ادامه طباطبایی معون سیاسی فرماندار شهرستان ورامین نیز از فرصتی که برای شهرستان بوجود آمده استقبال نمود و همهٔ نهاد‌ها و ارگان‌ها را موظف به همکاری در این خصوص نمود.
قابل ذکر است که طرح‌های پیشنهادی هنرمندان و فرهنگیان به ادارهٔ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین ارائه می‌شودتا پس از بررسی به مدت یک هفته در برج میلاد از سی و یکم فروردین ماه لغایت چنجم اردیبهشت ماه جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز