خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد امام خمینی تشریح کرد:

نقش کمیته امداد در چالشهای اقتصادی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۴۹۶

اقتصاد مقاومتی به معنی این نیست که اقتصاد هدف اصلی است؛ بلکه اقتصاد یک هدف میانی و هموار کننده مقاصد عالی نظام است.

ایلنا: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در کشور که به صورت طبیعی موجب بروز برخی چالشهای اقتصادی می‌شود، کمیته امداد امام(ره) باید با رویکرد جهادی و تقویت مبانی ارزشی و اسلامی در میان خانواده‌های تحت حمایت نقش ارزشمند خود را در استحکام فکری، فرهنگی و اقتصادی ایفا نماید.

به گزارش ایلنا، حسین انواری، در دیدار نوروزی با امدادگران وگفت: جهت عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری در سال جاری، سرمایه گذاری بر تعالی فکری و فرهنگی مخاطبان و کارگزاران این نهاد، برخورداری خانواده‌های مورد حمایت از استحکام وثبات اقتصادی در زندگی، توسعه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و بهره‌مندی از سبک مدیریت جهادی از محورهای عملیاتی این نهاد در سال ۹۳ است.


وی با تاکید بر سرمایه گذاری در جهت بهره‌مندی از سبک مدیریت جهادی در کمیته امداد امام(ره) با بهره‌مندی از الگوهای اسلامی، خاطر نشان کرد: داشتن انگیزه الهی، دانش، روحیه فداکاری و ایثار و رعایت تقوا و عمل صالح می‌تواند در تحقق مدیریت جهادی راهگشا باشد؛ چرا که مدیریت جهادی‌‌ همان مدیریت علوی، فاطمی و زینبی است.


وی یادآور شد: تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر اقتصاد مقاومتی به معنی این نیست که اقتصاد هدف اصلی است؛ بلکه اقتصاد یک هدف میانی و هموار کننده مقاصد عالی نظام است.


وی با بیان اینکه دشمنان ما با اعمال فشارهای اقتصادی در عرصه‌های بین المللی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در پی مخدوش کردن ارزشهای اسلامی، اختلال در رفاه ملی، ایجاد بی‌اعتمادی، تهاجم به فرهنگ دینی، هستند، تصریح کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی به تعبیر رهبر معظم انقلاب به معنی ریاضت کشیدن نیست؛ بلکه استفاده صحیح و برنامه ریزی شده از منابع و ذخایر عظیم و ثروتهای خدادادی کشور است که شرط تحقق آن، منفعل نشدن در برابر تحریم‌ها و فشارهای بین المللی است و با رویکرد جهادی و عزم عمومی مردم و استفاده از ظرفیت‌ها و افزایش قدرت مقاومت ملی، توطئه‌ها خنثی خواهد شد.


انواری افزود: سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) در این زمینه کارآمدی و اثربخشی در ارائه خدمات در حوزه محرومان و نیازمندان است و می‌بایست تدابیر لازم در این زمینه به درستی اجرا شود.


وی با اشاره به وعده‌های دولت تدبیر و امید در شش ماهه گذشته و همچنین ایجاد آرامش نسبی در کشور، ادامه داد: افزایش نرخ خدمات و کالا در سال جاری در سبد هزینه خانواده‌های کم بضاعت تاثیر گذار خواهد بود و چالشهایی را نیز به دنبال خواهد داشت که نیاز به تدبیر برای خروج از این موانع است.


عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در کشور که به صورت طبیعی موجب بروز برخی چالشهای اقتصادی می‌شود، کمیته امداد امام(ره) باید با رویکرد جهادی و تقویت مبانی ارزشی و اسلامی در میان خانواده‌های تحت حمایت نقش ارزشمند خود را در استحکام فکری، فرهنگی و اقتصادی ایفا نماید.

وی بر ایجاد انسجام در باور‌ها، بینش‌ها و روش‌ها میان امدادگران تاکید کرد و یادآور شد: کارآمدی مجموعه امداد به انسجام و ارتقای سطح دانش، ایمان و ایثار امدادگران بستگی دارد که با افزایش آن کارآمدی با مدیریت جهادی نیز تحقق می‌یابد.

انواری در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری دوره‌های آموزشی و کارآموزی برای نیروهای جدید الورود، تقویت تفاهم میان کار‌شناسان و مدیران و تدارک تدوین برنامه ششم توسعه امداد امام(ره) تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز