خبرگزاری کار ایران

اقامت ۲۵ میلیون نفر شب در هفت روز نخست تعطیلات

کد خبر : ۱۵۵۷۰۵

در هفت روز گذشته بیش از ۲۴ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر شب در مراکز اقامتی کشور اسکان داشته اند که از این میزان حدود ۵درصد اقامت در هتل ها و هتل آپارتمان ها، ۱۸درصد اقامت در منازل استیجاری و ۱۴.۵درصد اقامت در کمپ های موقت و ۱۸.۶ درصد اقامت در کلاس های مدارس را به خود اختصاص داده اند.

ایلنا: رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از اقامت بیش از ۲۵ میلیون نفر شب از ۲۹ اسفند ماه تا ۶ فرودین ماه در مراکز اقامتی اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد خبر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مرتضی رحمانی موحد، گفت: مکانیزم ستاد در ارائه آمار سفرهای نوروزی اقامت در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مراکز استیجاری، کمپ ها و محل های اسکان سازمان ها و ارگان هاست که به طور مستمر در ستاد تجمیع می شود؛ این شیوه ای مرسوم در تمام دنیاست و مورد تایید متخصصان و کارشناسان گردشگری است. اگرچه نواقصی در این زمینه وجود دارد.

وی اضافه کرد: در هفت روز گذشته بیش از ۲۴ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر شب در مراکز اقامتی کشور اسکان داشته اند که از این میزان حدود ۵درصد اقامت در هتل ها و هتل آپارتمان ها، ۱۸درصد اقامت در منازل استیجاری و ۱۴.۵درصد اقامت در کمپ های موقت و ۱۸.۶ درصد اقامت در کلاس های مدارس را به خود اختصاص داده اند.

رحمانی موحد بیان کرد: اقامت در چادرهای مسافرتی هم با ۲۸.۶ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: نزدیک به۱۷هزار مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع های بین راهی تاکنون انجام شده است که از این میان ۲۱۹ مورد تشویق صورت گرفته و تعداد۷۹۲ تذکر و ۱۹۷ اخطار کتبی صادر شده است ضمن آنکه ۸۰ مورد هم به تعطیلی یا تعلیق منجر شده است.
تعداد شکایات واصله از مراکز اقامتی هم ۷۸ مورد بوده و ۴۲ شکایت هم از دفاتر خدمات مسافرتی تاکنون به ثبت رسیده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر درباره آمار بازدید از مراکز دیدنی هم گفت: تاکنون بیش از ۹ میلیون نفر بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری به ثبت رسیده است.

رحمانی موحد توضیح داد: در آرائه آمار اقامت مسافران نوروزی آمار پنهان و چند وجهی هم وجود دارد چرا که بعضی از هموطنان و گردشگران ما در سفر خود به مناطق و جاذبه های گردشگری در منازل اقوام و بستگان و آشنایان اسکان می یابند و عده ای هم دارای خانه ها و ویلاهای شخصی هستند که در آمار ستاد ثبت نمی شوند ولی از منظر گردشگری این گروه نیز به سفر رفته اند و جزو گردشگران محسوب می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز