خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان اعلام کرد:

خستگی و خواب آلودگی راننده، علت ۶۷ درصد سوانح رانندگی

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۶۷۴

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: از مجموع حوادثرانندگی در جاده های استان، ۶۷ درصد به صورت واژگونی رخ داده که علت آن ناشی ازخستگی و خواب آلودگی رانندگان می باشد.

ایلنا: رییس پلیس راه استان کرمان گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی امداد و نجات جاده ای تا کنون، واژگونی با ۶۷ درصد بیشترین علت وقوع حوادثرانندگی در جاده های استان کرمان بوده است.

به گزارش " ایلنا " از کرمان سرهنگ حجت آبادی افزود: در بررسی صحنه تصادفات، مشخص شد خستگی و خواب آلودگی و عجله و شتاب از سوی راننده در هنگام رانندگی منجر به واژگونی وسایل نقلیه شده است.

وی بیان کرد: برخورد وسایل نقلیه با ۳۰ درصد و تصادف با عابر پیاده با ۳ درصد، علت وقوع سایر سوانح رانندگی در استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه کرمان اظهار داشت: ۷۵ درصد از تصادفات رخ داده در جاده های اصلی و ۲۵ درصد در محورهای روستایی استان بوده و نقش موتورسیکلت سواران در وقوع حوادثرانندگی ۲۵ درصد می باشد.

وی گفت: پلیس به همراه سایر دستگاه های امدادی، با تمام توان و امکانات آماده خدمت رسانی به مسافران و مردم عزیز است.

سرهنگ حجت آبادی بیان کرد: با توجه به طولانی بودن محورهای مواصلاتی استان کرمان از شمال به جنوب و از شرق به غرب که موجب خستگی و خواب آلودگی می گردد، به رانندگان توصیه می شود پس از ۲ ساعت رانندگی متوالی، ۱۰ دقیقه استراحت کنند.

وی خاطر نشان ساخت: باتوجه به بارندگی های اخیر در محورهای مواصلاتی لازم است رانندگان عزیز با سرعت مطمئنه خصوصا در سر پیچ ها رانندگی کرده و از تغییر مسیر ناگهانی پرهیز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز