خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز اصل ۹۰ بررسی می‌شود؛

پیگیری ۳۴۰ هزارمیلیارد تومان مطالبات بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۸۷

امروز جلسه‌ای با حضور مدیران کلیه بانک‌ها در خصوص پیگیری مطالبات بانک‌ها برگزار می‌شود که در این جلسه آخرین وضعیت وصول مطالبات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: امروز جلسه‌ای با حضور مدیران کلیه بانک‌ها در خصوص پیگیری مطالبات بانک‌ها برگزار می‌شود که در این جلسه آخرین وضعیت وصول مطالبات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مصطفی افضلی‌فر سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برسی وضعیت معوقات بانکی اظهار داشت: امروز جلسه‌ای با حضور مدیران کلیه بانک‌ها در این مورد برگزار می‌شود که در این جلسه آخرین وضعیت وصول مطالبات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، تعداد بدهکاران بالای ۵۰۰ میلیارد ریال ۱۷۳ نفر اعلام شده است که بدهی این افراد جمعا ۲۲۹.۷ هزار میلیارد ریال است که ۲۸.۵ درصد از کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی را ‎ شامل می‌شود.

بر این اساس ۱۱۲ نفر دارای بدهی بالای ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد ریال هستند که مبلغ کل تسهیلات غیرجاری آنها ۷۷.۳ هزار میلیارد ریال برابر ۹.۶ درصد کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور است.

همچنین ۶۱ نفر دارای بدهی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال به نظام بانکی هستند و مبلغ کل تسهیلات غیرجاری آنها ۱۵۲.۴ هزار میلیارد ریال است که ۱۸.۹ درصد کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی را شامل می‌شود.

بر اساس این گرزارش از سال ۸۴ میزان بدیهی به بانک‌ها روند سعودی به خود گرفته است و در همان سال میزان معوقات بنکی هفت هزار میلیارد تومان بوده است و در سال‌های بعد به ۱۱،۱۸، ۳۰،۳۸، ۴۲،۵۳، ۵۷ و ۵۷ هزار میلیارد تومان و بر اساس آخرین آمار در سال ۹۲ به ۸۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

گفتنی است در حال حاضر میزان این بدی‌ها با رشدی که در این سال‌ها داشته است به ۳۴۰ هزارمیلیارد تومان رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز