خبرگزاری کار ایران

مراجعه نمایندگان‌کارگری و محافظان جنگل مازندران به سازمان مراتع/ دو ماه حقوق قرق بانان پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۶۹۳

شماری از نمایندگان کارگری و مجریان حفاظت از جنگل‌های استان مازندران با سفر به تهران برای پیگیری مطالبات مزدی خود به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگارایلنا، جمعی از نمایندگان کارگری و مجریان حفاظت از جنگل استان مازندران صبح امروز (۲۳ آبان ماه) برای پیگیری وضعیت شغلی و مطالبات مزدی خود به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مراجعه کردند.

سیدعلی اکبر علوی نژاد (رییس مجمع نماینده‌گان کارگران استان مازندران) که در این اجتماع حضور داشت، به ایلنا گفت: مشکلات حدود سه هزار کارگر قرق‌بان حفاظت از جنگل‌های مازندران که در قالب ۱۲ شرکت تعاونی مشغول کار بودند، از سال ۹۶ با اجرای قانون تنفس در جنگل‌های شمال آغاز شده است.

او افزود: دولت در سال ۹۶ با اجرای قانون تنفس در جنگل‌های شمال، با ۲۱ شرکت بهره‌بردار جنگل در حوزه منابع طبیعی مازندران (منطقه ساری) و غرب استان (منطقه نوشهر) که یک هزار و ۷۲۹ کارگر داشتند، قرارداد خود را خاتمه داد و از آن زمان تاکنون همه کارگران به عنوان قرق‌بان در حفاظت از جنگل‌ها به کار مشغولند.

به گفته وی، از زمان اجرایی شدن قانون تنفس، مقرر شده بود که پرداخت حقوق و دستمزد قرق‌بانان از ناحیه دولت و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صورت گیرد که با گذشت زمان متاسفانه منابع مالی برای پرداخت حقوق این کارگران به درستی تامین نمی‌شود و قرق‌بانان با چند ماه حقوق معوقه دچار مشکلات معیشتی شده‌اند.

علوی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲ ماه است دستمزد کارگران قرق‌بان پرداخت نشده است، افزود: بلاتکلیفی کارگران حفاظت از جنگل درحالی ادامه دارد که سازمان مراتع و جنگلداری نیز به مشکلات کارگران قرق‌بان و مجریان اجرای طرح تنفس رسیدگی نمی‌کند.

علوی نژاد تصریح کرد: با اجرای طرح تنفس حدود ۳هزار کارگر قرق‌بان حفاظت از جنگل‌های مازندران که در قالب ۱۲ شرکت تعاونی مشغول کار هستند که هم‌اکنون با قرار دادهای نامشخص و بدون دریافت مطالبات خود با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه از سال ۷۰ شرکت‌های تعاونی کشاورزی جنگل بر مبنای مشارکت مردمی و در حوزه حفظ و احیای جنگل بنا نهاده شدند و تاکنون در حال فعالیت هستند، افزود: شرکت‌های آذررود، کار سنگرود، انارستان، لابیک، ولوپی، کولا، القدیر، خلیل مله، صنایع چوب فریم، صنایع چوب کاغذ مازندران، نکاچوب و اشبا تراورس نمونه شرکت‌هایی هستند که با کمبود منابع مالی دچار مشکل شده‌اند.

به گفته وی، این شرکت‌ها از مرداد ماه صورت وضعیت‌های مالی خود را از سازمان جنگلها، مراتع آبخیزداری کشور دریافت نکرده‌اند و برای تامین منابع مالی پرداخت حقوق قرق‌بانان طی دوسه ماه گذشته از جیب هزینه کرده‌اند.

او با بیان اینکه امروز (۲۳ آبان ماه) برای چندمین بار به تهران آمده‌ایم تا رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای مشکلات کارگران قرق‌بان که مسئولیت نگهداری از منابع جنگلی را برعهده داشته‌اند، چاره‌اندیشی کند، در پایان افزود: در حالی صد‌ها کیلومتر مسیر جاده‌ای را از شما کشور تا تهران برای دیدار با مسئولان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور طی کرده‌ایم و هنوز موفق به دیدار مسئولان نشده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز